Saborska zastupnica Radničke fonte Katarina Peović upozorila je u ponedjeljak na poništenje javnog natječaja za koncesiju na kontejnerski terminal u luci Rijeka, upitavši u čijem je to interesu
Peović podsjeća da su na tom natječaju, koji je raspisan u ožujku, a trebao biti zaključen u rujnu prošle godine, u završnici izabrane dvije ponude, po jedna kineskog i europskog konzorcija, ali je poništen dan prije isteka roka za odabir ponude.
Pritom dodaje da je kineski konzorcij nudio dvostruko bolju ponudu i dvostruko veći iznos koncesijske naknade godišnje te duplo kraći rok za izgradnju dodatnog terminala.
Peović je na Markovu tragu novinarima izjavila da ni Lučka uprava Rijeka niti Ministarstvo mora prometa i infrastrukture nisu dali obrazloženje zašto je natječaj raskinut, pitajući čije to interese Hrvatska ovdje brani.
"Ovakav naprasni prekid natječaja kod mnogih budi sumnju da nije riječ o ničemu drugom nego pritiscima SAD-a i Europe koji već neko vrijeme vode politiku ograničavanja utjecaja kineskih kompanija u Europi", ustvrdila je Peović.
Napomenula je da su se siromašnije europske zemlje okrenule kineskim investicijama, navodeći kao primjer luke Pirej koja je povećala svoj kontejnerski promet pet puta.
Bogate europske zemlje i SAD pak prigovaraju Kinezima državni intervencionalizam, iako su njihova bogatstva nastala državnim protekcionizmom.
"Rijeka je u odnosu na Kopar itekako zaostala luka, terminalski projekt je trajao čak sedam godina i poništenjem natječaja će se još dodatno otkazati izgradnja tog terminala i razvoj riječkog terminala", upozorila je Peović.