Odluka o izboru koncesionara za razvoj i gospodarsko korištenje Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala u riječkoj luci odgođena je do kraja godine, do kada su oba ponuđača produljila valjanost ponuda i jamstava, a na odgodu je utjecala epidemija Covida 19, potvrđeno je u utorak iz Lučke uprave Rijeka
Ravnatelj riječke Lučke uprave Denis Vukorepa objasnio je da je odluka odgođena jer su pandemija koronvirusa i potpuni "lockdown" utjecali na dinamiku poslovnih procesa povezanih s postupkom davanja koncesije, kao i na ostvarivanje projekata koji su preduvjet za funkcioniranje terminala.
Za poslovanje Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala najvažnija je državna cesta DC403 koja će povezati taj terminal i zapadni dio riječke luke s gradskom obilaznicom. Bez te ceste terminal ne može funkcionirati, naglasio je Vukorepa.
Istaknuo je da su prethodni uvjeti sastavni dio koncesijskog ugovora. Dio preduvjeta je obvezujući za davatelja koncesije - Lučku upravu Rijeka, a dio za budućeg koncesionara. To su izgradnja državne ceste DC 403, izgradnja interne lučke prometnice tj. spojne ceste lučkog područja s državnom cestom DC 403 te izgradnja intermodalnog terminala na Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu i rekonstrukcija željezničke stanice Rijeka - Teretna.
Vukorepa kaže da se pomicanjem rokova nadoknađuje razdoblje od tri do četiri mjeseca koje je zbog pandemije koronavirusa i karantene izgubljeno u prvom dijelu godine. To vrijeme iskoristit će se za razrješenje imovinsko-pravnih odnosa na čestici koja se nalazi na trasi interne lučke spojne ceste s DC 403 te za završetak postupka javne nabave i odabir izvođača radova. Javno otvaranje ponuda je održano 7. rujna, a žalbeni rok traje.
Radovi na izgradnji ceste DC 403, vrijedni 461 milijun kuna počeli su prije 20-ak dana, kada je izvođač otvorio gradilište. Procijenjeno je da će izgradnja oko 3,5 kilometra prometnice trajati tri godine i bit će složena, jer glavna trasa i spojne ceste prolaze kroz izgrađeno gradsko područje, pa će veći dio trase bit će na objektima, od kojih su značajniji tunel Podmurvice (1253 metra) te vijadukti Piopi (316 metara) i Mlaka (144 metra).
Iz Lučke uprave Rijeka u ožujku su obznanili da su na međunarodni natječaj za koncesiju, razvoj i upravljanje novoizgrađenim Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom u riječkoj luci stigle dvije ponude.
Ponudu je dostavila zajednica ponuditelja koju čine kineske tvrtke Ningbo Zhoushan Port Company (sa 70-postotnim udjelom u konzorciju), Tianjin Port Overseas Holding (20 posto) i China Road and Bridge Corporation (deset posto). Taj je konzorcij ponudio stalni dio godišnje koncesijske naknade od dva milijuna eura, uz obvezu dovršenja radova druge faze u pet godina.
Ponudu je dala i zajednica ponuditelja u kojoj su nizozemska tvrtka APM Terminal BV (51 posto udjela u konzorciju) i hrvatska tvrtka Enna Logic (49 posto), a u njoj je ponuđen stalni dio koncesijske naknade od milijun eura na godinu, uz obvezu dovršetka radova druge faze u deset godina.
Kontejnerski terminal Zagreb Deep Sea je najveći kapitalni projekt koji je realiziran u okviru Rijeka Gateway projekta obnove riječkog prometnog pravca. Nalazi se na zapadnom dijelu riječkog lučkog bazena, dugačak je 400 metara, a konkurentnost mu povećava dubina mora od 20 metara.
Riječka Lučka uprava je u proteklih godinu dana kao ugovaratelj i glavni koordinator pokrenula još sedam projekata za obnovu i modernizaciju riječke luke ukupne vrijednosti 132,8 milijuna eura, koji se sufinanciraju iz CEF-a. Priprema se dokumentacija za prijavu za nove projekte u razdoblju od 2021. do 2027. godine, među kojima su izgradnja putničkog terminala na Molo longu i spajanje nasipavanjem dvaju gatova kod Praške obale, kako bi se proširio operativni prostor.