EU FONDOVI

Pet važnih savjeta za pripremu projekta!

14.08.2014 u 15:11

Bionic
Reading

Odlučili ste svoju ideju financirati sredstvima iz EU fondova? Znate što želite, no ne znate odakle početi? Izgubljeni ste u moru obrazaca i uputa? Pročitajte pet važnih savjeta za pripremu projekta i savladajte prepreke na koje nailazite pri pripremi projekta!

Budite kreativni
Dobra ideja ne znači nužno i dobar projekt. Prije no što krenete s pripremom, razmislite o svojoj ideji i pokušajte definirati zašto je ona inovativna, drukčija, zašto baš vaš projekt udovoljava uvjetima natječaja na koji ćete se prijaviti te jeste li i u kojoj mjeri usklađeni s europskim strateškim ciljevima koji su u osnovi svakog natječaja iz EU fondova.

Budite konkretni
Nakon što ste utvrdili kako vam je ideja prihvatljiva za financiranje, morate je razraditi. O kakvoj je razradi riječ? Primjerice, ako je bit vašeg projekta nabavljanje opreme, nije dovoljno napisati da ćete nabaviti opremu. Morate moći odrediti o koliko je točno komada opreme riječ te kolika je njezina cijena. Situacija se ne mijenja ni ako ćete u sklopu projekta provoditi edukacije - morate moći odrediti koliko će ljudi prisustvovati edukacijama. Zašto je to važno? Pri ispunjavanju samih obrazaca morat ćete biti konkretni, a brojke koje ćete navesti evaluatorima će omogućiti da procijene zadovoljavate li uvjete natječaja i koliko vam je projekt u skladu s ciljevima.

Odaberite prave ljude
Kako biste mogli krenuti u pripremu projekta, važno je oko sebe okupiti tim ljudi koji će činiti projektni tim. Već pri pripremi projekta važno je odrediti tko će biti zadužen za što, i jasno to naznačiti. Primjerice, imat ćete projektnog menadžera koji će koordinirati čitav tim, zatim financijskog menadžera te ostale stručnjake sukladno projektu. Važno je da svatko u projektnom timu bude zadužen za određeni dio projekta, a projektni menadžer koordinira sve članove tima.

Budite realni kod određivanja troškova
Osim ispunjavanja narativnih obrazaca u kojima ćete opisivati projekt, morat ćete ispuniti i proračun projekta u kojem ćete naznačiti sve aktivnosti u projektu i njihov trošak. Primjerice, ako ćete u sklopu projekta nabavljati računala, napisat ćete količinu, jediničnu cijenu i ukupnu cijenu. Sve troškove u proračunu morat ćete obrazložiti pa je tako najbolja opcija prikupiti nekoliko ponuda za stavke koje nabavljate i u obrazloženju navesti kako ste cijenu izračunali na temelju dobivenih ponuda. Što će ući u proračun projekta, ovisi o pravilima natječaja pa je tako potrebno detaljno pročitati natječajnu dokumentaciju i vidjeti koje stavke će biti prihvatljive za proračun, a koje neće.

Počnite prikupljati dokumentaciju na vrijeme
Ovisno o vrsti natječaja, mijenja se i opseg popratne dokumentacije koja se mora prikupiti. No gotovo je uvijek potrebno pribaviti statusnu dokumentaciju poput izvadaka iz sudskog registra, bilance, godišnjih financijskih izvješća itd. Dokumentaciju treba početi prikupljati na vrijeme, pogotovo ako vam treba obvezujuće pismo namjere banke ili raznorazne dozvole. Stoga, čim se objavi natječajna dokumentacija s popisom statusnih dokumenata, krenite ih prikupljati!

Savjet je pripremljen u suradnji s portalom EU-PROJEKTI.INFO – Prvim hrvatskim portalom o EU fondovima!