NERAVNOPRAVNI U EU

Picula upreže Bruxelles da zaštiti hrvatske potrošače

24.06.2015 u 17:17

Bionic
Reading

U cijeloj Europskoj uniji vrijedi rok od minimalno 2 godine trajanja garancije, u kojem se potrošači mogu pozvati na odgovornost za materijalne nedostatke kupljenog proizvoda, bilo da proizvode kupujemo u trgovini ili on-line. Međutim, budući da određeni proizvođači krše propise zbog čega najviše stradavaju potrošači, zastupnik u Europskom parlamentu Tonino Picula reagirao je pitanjem Europskoj komisiji

'Sami proizvođači najčešće ne poštuju obvezu o dvogodišnjoj garanciji, dolazi do prebacivanja odgovornosti između proizvođača i prodavača, a pritom su potrošači oni koji ispaštaju zbog takve situacije. Na nama je da potrošače zaštitimo i omogućimo im ravnopravnost na zajedničkom tržištu', istaknuo je zastupnik Picula.

Nakon brojnih upita građana koje je njegov ured dobio, Picula je Komisiji poslao prioritetno pitanje: 'Koje mjere planirate poduzeti kako biste osigurali potpunu primjenu Direktive kojom je propisano minimalno dvogodišnje trajanje garantnog lista za proizvode i kako bi se ona primjenjivala na jedinstvenom EU tržištu bez razlike među zemljama članicama?'.

Da stvar bude gora, postoje slučajevi kada isti proizvođač nudi različite rokove trajanja garancije na iste proizvode, ovisno u kojoj zemlji članici se prodaju – pa tako, primjerice, na računalo kupljeno u Italiji imate garanciju dvije godine, a za isto takvo kupljeno u Hrvatskoj, događa se da garantni list traje samo godinu dana, ponekad uz mogućnost nadoplate produženja trajanja na dvije ili više godina - navodi Picula. Ponekad se kupcima nudi i dodatna nadoplata u slučaju mehaničkog oštećenja proizvoda od strane kupca, koja služi samo kao dodatno osiguranje i nadopuna garantnom listu.

'Trebamo osvijestiti potrošače kako bi znali da im se krše prava! Također, treba ih podsjetiti da u slučaju kvara proizvoda pod garancijom, unutar garantnog roka mogu, osim popravka, zatražiti i drugi zamjenski proizvod, nižu cijenu, ali i povrat novca', ističe zastupnik Picula. Mnogi ne znaju i da ako se kvar na proizvodu ustanovi u roku od šest mjeseci od kupnje proizvoda, smatra se da je kvar postojao već pri samoj kupnji.

Podaci Društva Potrošač za 2014. godinu govore da su zaprimili čak 2500 pritužbi građana u vezi s materijalnim nedostacima na proizvodu, među ostalima upravo i o pojavljivanju grešaka na proizvodu unutar šest mjeseci od kupnje. Prema statistikama, kvarovi na uređajima drugi su najčešći razlog pritužbi potrošača na razini Europske unije, odmah nakon pritužbi na usluge aviokompanija.