Trgovci i pružatelji usluga diljem EU varaju potrošače smanjivanjem količine ili kvalitete radi ostvarenja profita, upozorila je zastupnica Biljana Borzan, nakon što je u Europskom parlamentu usvojena njena rezolucija o pravima potrošača
Prema mom istraživanju, čak 95 posto građana Hrvatske primijetilo je tzv. „šrinkflaciju odnosno smanjivanje gramaže proizvoda za istu ili veću cijenu, upozorava ova SDP-ovka.
Nije objavila na kojem je uzorku provela istraživanje i kojom metodom, piše Laura Volarić Horvat za Hinu.
Borzan je istaknula i da se ne vara samo na proizvodima, već i na uslugama.
Čak „87 posto građana je primijetilo pad kvalitete usluge u hotelima, restoranima, frizerskim salonima bez pojeftinjenja“, objasnila je.
Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta usvojio je rezoluciju Biljane Borzan o novim izazovima na tržištu Europske unije nakon „dosta teških pregovora“.
„Politička situacija je takva da većina ne želi nove zakone, ali ja ne odustajem od borbe protiv svih oblika inflacije na tržištu“.
Smatra da je neprihvatljivo da velike multinacionalne tvrtke smanjuju pakiranja i kvalitetu proizvoda dok cijenu dižu ili ona ostaje ista.
„To je prevara potrošača u cilju gomilanja profita“, ocjenjuje zastupnica.
Naime, 80% Hrvata vidi pad kvalitete kozmetičkih ili prehrambenih proizvoda dok im je cijena ostala ista ili čak povećana. Radi se o tzv. skimpflaciji, ili „škrtarenju“ proizvođača na sastojcima.
Ističe primjer slabijeg učinka deterdženata ili proizvoda za osobnu higijenu jer se smanjuje udio najskupljeg aktivnog sastojka.
Više od polovice Hrvata zbog inflacije kupuje manje hrane, a „istraživanja pokazuju da ni ono što kupe nije što je nekad bilo“.
„Bez obzira na političku situaciju, moramo osigurati da građani dobiju najbolje za svoj novac“, zaključila je Borzan.