Tisuće stanovnika Danvillea, predgrađa San Francisca, u subotu su dočekale svog gradskog heroja, kapetana Chesleya Sullenbergera - pilota US Airwaysa koji je s oštećenim Airbusom A320 prisilno slijetio u rijeku Hudson u New Yorku 15. siječnja, pri čemu su sačuvani životi svih 155 putnika i članova posade.
WASHINGTON - Uz istaknute zastave i natpise dobrodošlice kao znak ponosa sugrađana, gradonačelnik Newell Arnerich, predao je Sullenbergeru ključeve Danvillea, gradića s 40.000 stanovnika u Zaljevu San Francisca, znanog po luksuznim obiteljskim kućama, dobrim školama, niskoj stopi kriminala i skupim nekretninama.
Burnim pljeskom i ovacijama, građani su pozdravili izlazak Sullenbergera na improviziranu pozornicu, nakon nastupa dvaju orkestara i jednog gajdaša, te govora lokalnih dužnosnika i njegove uplakane supruge Lorrie.
"Lijepo je vratiti se. Hvala vam. Znam da mogu govoriti u ime cijele posade kada vam kažem da smo samo radili posao za koji smo plaćeni", rekao je skromno Sullenberger, koji je postao "junak dana" u Americi, nakon jednog od najvećih pothvata u komercijalnom zrakoplovstvu, spuštanja putničkog zrakoplova na vodu bez ljudskih žrtava.
Sullenberger, koji je u petak napunio 58 godina, živi u Danvilleu 13 godina sa suprugom, koja je stručnjak za fitness te kćerkama Katie i Kelly.
Susjedi su izjavili za The Los Angeles Times da je obitelj uzgajala pse vodiče slijepih, sudjelovala u dobrotvornom prikupljanju novca za istraživanje raka i skupljala knjige i hranu za siromašne.
Sullenberger u subotu nije htio odgovarati na pitanja novinara o nesreći, zbog istrage koja je još u tijeku.
Sullenberger je prijašnji vojni pilot koji 29 godina leti za US Airways i stručnjak za sigurnost letenja međunarodne udruge pilota zrakoplovnih kompanija - Air Line Pilots Assn. International.
Airbus A320 je 15. siječnja upravo poletio iz newyorške zračne luke LaGuardia, kada je udario u jato divljih gusaka i izgubio snagu. Sullenberger je, procijenivši da zrakoplov ne može doletjeti do najbližeg aerodroma i da bi mogao pasti na naseljeno područje, spustio Airbus na površinu Hudsona, spretno i bez oštećenja, tako da su se odmah otvorila vrata i napuhali pneumatički tobogani kod izlaza za nuždu.
Nakon evakuacije putnika, Sullenberger je dva puta pregledao kabinu tonućeg Airbusa kako bi se uvjerio da nitko nije ostao. Dio legende je i da po iskrcavanju na obalu, njegovo plavo odijelo gotovo da nije bilo zgužvano, dok je kravata bila uredno zategnuta.
Na pothvatu su mu čestitali dosadašnji predsjednik SAD George W. Bush, i novi predsjednik Barack Obama, a u utorak je s obitelji bio poseban gost na Obaminoj inauguraciju u Washingtonu.
"Pad zrakoplova nije prirodno vrijeme za optimizam. No možda bi trebao biti. Slijetanja US Airwaysova leta 1549 u Hudson, do kojeg je došlo u mračnoj zimi u zemlji kojoj nedostaje pouzdanja, više je otkrivajuće nego zapanjujuće", komentira u subotu američki tjednik Time, u novom broju.
Statistički, većina nesreća zrakoplova više sliči toj nego što mislimo. Više ljudi preživi nego što umre, navodi Time, dodajući kako zrakoplovi završe na tlu ili na vodi, a na putnicima je da izađu što brže.
"Oni koji su daleko najbolji su oni koji su pripremljeni: pilot koji leti četiri desetljeća i trenirao je smirenost; čovjek koji sjedi do izlaza za nuždu i pročitao je sigurnosne upute", navodi Time i dodaje kako ostali, prema istraživanjima, postaju mirni i poslušni, a odmah se stvara i snažna solidarnost.
Time u osvrtu zaključuje kako "mi imamo moć da se sami spasimo... i žilaviji smo nego što mislimo".