IZGUBLJENI U PRIJEVODU

Pilot nije znao ruski, kontrolor engleski?

Bionic
Reading

Ruski premijer Putin je osobno zajamčio Poljacima da će uzrok nesreće biti 'detaljno' istražen. Za sada mnogo toga ukazuje na to da se poljski pilot predsjedničkog zrakoplova oglušio na savjet kontrole leta, piše Deutsche Welle

Užurbano se analiziraju sadržaji 'crnih kutija' zrakoplova u kojem je poginuo poljski predsjednik Kaczynski i čitav niz uglednika te zemlje. Ruski istražitelji su gotovo odmah nakon udesa morali konstatirati kako je pilot 'opetovano ignorirao naloge kontrolora leta' koji su mu nalagali da, zbog guste magle nad Smolenskom, sleti na neki drugi aerodrom.

'Na udaljenosti od 1,5 kilometara je u kontrolnom tornju primijećeno da se zrakoplov počeo sve brže spuštati i smanjivati brzinu leta', izjavio je general-bojnik Aleksandar Aljošin, zamjenik zapovjednika ruskog zrakoplovstva.

'Iz tornja mu je naređeno da se vrati u horizontalni let a kada posada zrakoplova nije izvršila zapovijed, nekoliko puta joj je naređeno da sleti u neku drugu zračnu luku', izjavio je general-bojnik. 'Usprkos svemu tome, posada je nastavila sa spuštanjem i na žalost, to je završilo tragedijom.'

Kobna žurba?

Predstavnik ruskog zrakoplovstva je potvrdio da su u zračnu luku Smolensk tog maglovitog prijepodneva pokušala sletjeti još dva zrakoplova. Jedan od njih odustao od tog nauma, drugi je uspio sletjeti usprkos magli. Postoji li mogućnost da je zrakoplov Tupoljev 154 u kojem je bilo poljsko izaslanstvo imao tehničku pogrešku? Taj zrakoplov je bio star čak 26 godina, ali je prošlog prosinca u potpunosti obnovljen u jednom pogonu u Rusiji. U svakom slučaju, ako je i bilo poteškoća ili ako je neki instrument pokazivao krive podatke, poljski pilot to nije primijetio, piše Deutsche Welle.

Prema već analiziranoj 'crnoj kutiji' koja je zabilježila svu komunikaciju pilota s kontrolom leta, nije bilo niti riječi da je neki od tehničkih sustava neispravan, izjavio je Aleksander Bastrikin koji vodi istragu o padu zrakoplova. I on je potvrdio kako je 'crna kutija' pokazala da je pilot bio upućivan na drugu zračnu luku, ali je avion nastavio sa slijetanjem u magloviti Smolensk.

I dok užurbano traje istraga olupine zrakoplova, za sada nije objavljeno ime pilota koji je upravljao unesrećenim zrakoplovom. S druge strane, čuje se i objašnjenje za koje će se teško pronaći materijalni dokazi: teško da je poljskim predsjedničkim zrakoplovom upravljao neki neiskusni pilot. On vozio čitavo izaslanstvo visokih državnih, vojnih i uglednika iz društvenog života - u tom avionu je bio i zapovjednik poljskog ratnog zrakoplovstva. Svi oni su žurili na komemoraciju žrtvama staljinističkog terora u Katinskoj šumi s početka Drugog svjetskog rata i gdje su već bili okupljeni brojni građani.

Zbog promjene zračne luke i slijetanje, na primjer u Minsk u Bjelorusiji čitavo bi poljsko izaslanstvo moralo juriti cestama više od 300 kilometara do mjesta komemoracije koje je tek nekoliko kilometara udaljeno od Smolenska. Za sada, mnogo toga govori kako se upravo ova žurba pokazala kobnom.

Ruski kontrolor nije znao engleski

Ruska državna televizija objavila je kako posada poljskog predsjedničkog zrakoplova nije dobro govorila ruski, dok na aerodromu u Smolensku, unatoč tome što je to dio uobičajenog protokola, nije bilo kontrolora koji govori engleski

Najnovije je to nagađanje kojim se pokušava dokučiti zbog čega je poljski pilot, unatoč gustoj magli i tri neuspješna pokušaja slijetanja, odbio preporuku da zrakoplov preusmjeri na zamjenski aerodrom. Po toj teoriji razlog bi bio to što pilot jednostavno nije razumio ruskog kontorolra leta koji mu je, na ruskom, govorio da let produži prema Minsku ili Moskvi.

Prvi koji su to demantirali bili su poljski istražitelji. Poljski tim koji sudjeluje u istrazi nesreće koja je odnijela živote 96 ljudi, među kojima su u poljski predjesnički par te posljki vojni vrh, tvrdi kako je kapetan zrakoplova izvrsno govorio ruski, piše Jutarnji list.