Predložena promjena da se na komercijalnim letovima u Europskoj uniji smanji broj pilota izazvala je žestoku reakciju najveće asocijacije pilota na svijetu, koja smatra da bi se usvajanjem ovih izmjena ugrozila sigurnost svih letova
Zrakoplovni divovi optuženi su za stavljanje profita ispred sigurnosti, dok se razmatra smanjenje minimalnog broja pilota potrebnih za komercijalne letove s dva na jednog. Taj potez, koji trenutačno procjenjuje Agencija Europske unije za sigurnost zračnog prometa (EASA), oslabio bi standarde na 'najmanji zajednički nazivnik', upozorio je najveći svjetski sindikat zrakoplovnih pilota.
'Ova prijetnja nije nešto što je udaljeno 10, 15, 20 godina', rekao je kapetan James Ambrosi, predsjednik Udruge zrakoplovnih pilota (ALPA), koja predstavlja više od 78.000 pilota, uvelike iz SAD-a i Kanade. 'To je nešto na čemu je, tiho, Airbus radio. Nije ono što reklamiraju', kazao je, dodajući da SAD ima najsigurnije zrakoplovstvo na svijetu te mora poboljšati standard za sve, a ne ići na najmanji zajednički nazivnik, piše Guardian.
EASA razmatra sigurnost operacija proširene minimalne posade (eMCO), gdje bi jedan pilot napustio pilotsku kabinu da se odmori tijekom dugih letova, ostavljajući jednog pilota za kormilom. Dok mnogi dugolinijski letovi trenutno zapošljavaju tri pilota u pilotskoj palubi, kako bi se piloti mogli naizmjenično odmarati, eMCO bi ukinuo ovaj standard. Smanjenje su predložili proizvođači zrakoplova Airbus i Dassault.
EASA također istražuje sigurnost rada s jednim pilotom za teretne letove. 'Tehnološki je to izvedivo', rekao je Christian Scherer, izvršni direktor poslovanja komercijalnih zrakoplova u Airbusu, u veljači u intervjuu za londonski Sunday Times.
ALPA se nedavno uspješno izborila protiv nastojanja da se podigne dob za umirovljenje pilota sa 65 na 67 godina, a potencijalno smanjenje broja pilota u kabini sada vidi kao veliku, rastuću prijetnju sigurnosti. Sindikat je u lipnju objavio izvješće o zabrinutosti zbog nastojanja da se smanji broj pilota u pilotskoj kabini komercijalnih zrakoplova, upozoravajući da 'nema zamjene' za sigurnosne prednosti boravka 'barem' dva pilota u pilotskoj kabini u svakom trenutku. Radna opterećenja i umor povećali bi se kad bi bili dopušteni letovi s jednim pilotom, tvrdi se u izvješću, uz dodatak da bi se povećali rizici uzrokovani nesposobnošću pilota.
'Neki ljudi kažu da je jedan pilot dovoljan. To je kao da kažu da je jedno krilo dovoljno', naveli su piloti u objavi na društvenim mrežama.
EASA-i je najvažnije da sigurnost ne smije biti ugrožena: priopćila je da 'operacije moraju biti dokazano najmanje onoliko sigurne koliko su današnje operacije s dva pilota da bi se dobilo odobrenje.' Mogućnost smanjenja broja pilota ne bi se ostvarila barem do 2027., ali bi mogla imati globalne implikacije i utjecati na letove u i iz Europe i ostatak zrakoplovne industrije. Airbus i Dassault nisu odgovorili na zahtjeve za komentar.