Singapore Airlines poslao je ponude odštete putnicima na letu iz svibnja koji se našao u teškim turbulencijama u kojima su deseci ozlijeđeni, a jedna je osoba preminula, priopćio je u utorak prijevoznik
Putnicima s lakšim ozljedama ponuđeno je 10.000 dolara, a oni s ozbiljnijim ozljedama mogu razgovarati o ponudi koja će zadovoljiti njihove specifične potrebe, kažu iz uprave.
"Putnicima za koje je medicinski procijenjeno da su pretrpjeli ozbiljne ozljede, zahtijevaju dugotrajnu medicinsku skrb i koji traže financijsku pomoć, nudi se predujam od 25.000 dolara za rješavanje hitnih potreba", a taj će iznos biti dio konačne nagodbe, dodaje se.
73-godišnji putnik preminuo je na letu, najvjerojatnije od srčanog udara, a deseci su ozlijeđeni nakon što je let SQ321 iz Londona za Singapur naišao na „iznenadnu, iznimnu turbulenciju“, kako ju je nazvao avioprijevoznik, iznad Mjanmara. Skrenuo je s puta i sletio u Bangkok, u Tajlandu.
Putnici kažu da su se članovi posade i oni koji nisu bili vezani odvojili od poda ili svojih sjedala i udarili u strop kabine, koji je na mjestima napukao. Bolnica u Bangkoku, koja je primila putnike na liječenje, priopćila je da je riječ o ozljedama leđne moždine, mozga i lubanje.
Više od dva tjedna nakon leta 20. svibnja, 20 putnika još uvijek je primalo medicinsku skrb u bolnicama u Bangkoku, kažu iz Singapore Airlinesa.
Singapore Airlines rekao je da će vratiti novac od zrakoplovnih karata svim putnicima na letu i da će putnici dobiti kompenzaciju za kašnjenje u skladu s propisima Europske unije ili Velike Britanije.
U preliminarnom izvješću singapurskog ministarstva prometa navodi se da su brza promjena gravitacijske sile i pad visine od 54 metra vjerojatno uzrokovali odvajanje putnika i posade od poda i sjedala.
Dodaje se da je zrakoplov vjerojatno letio iznad područja "razvoja konvektivne aktivnosti", izraz koji se odnosi na razvoj lošeg vremena. Na letu je bilo 211 putnika, uključujući mnoge Australce, Britance i Singapurce, te 18 članova posade.
Incident je stavio aktualnu praksu vezanja sigurnosnih pojaseva u središte pozornosti, pri čemu zračne kompanije obično dopuštaju putnicima da otkopčaju pojaseve tijekom normalnih uvjeta letenja, iako preporučuju da ih zadrže.