DVIJE EUROPSKE RUTE

Ovo su najturbulentniji letovi na svijetu

30.05.2024 u 14:44

Bionic
Reading

Ozbiljne turbulencije mogu prestraviti čak i najiskusnijeg letača i učiniti da se pet minuta čini kao vječnost. Obično to rezultira malo neravnijom vožnjom, ali u najgorim slučajevima može uzrokovati štetu, ozljede te u slučaju leta SQ321 Singapore Airlinesa 21. svibnja i - smrt

Turbulencije su za mnoge ljude najgori dio letenja. Iako je to fenomen koji se događa često, on može zastrašiti čak i najiskusnije letače. Turbulencija je, doduše, dosta često pogrešno shvaćena. Radi se o vrlo maloj prijetnji modernim komercijalnim zrakoplovima, pri čemu se većina ozljeda događa kada ljudi nisu vezani za svoja sjedala.

Nacionalna meteorološka služba SAD-a definira turbulenciju kao fenomen koji je 'uzrokovan naglim, nepravilnim kretnjama zraka koji stvaraju oštra, brza uzlazna i silazna strujanja' koja se 'pojavljuju u kombinacijama i neočekivano 'tresu' zrakoplov'.

Najčešći tip, nazvan turbulencija u čistom zraku (CAT), definiran je od strane Savezne uprave za zrakoplovstvo kao 'iznenadna jaka turbulencija koja se javlja u područjima bez oblaka koja uzrokuje naglu trešnju zrakoplova'. Dodaje se da su 'posebno problematične jer se pojavljuju neočekivano i često bez vizualnih tragova'.

Dakle, kolika je vjerojatnost da ćete biti pogođeni turbulencijom i na koje rute letenja ona najviše utječe? Dok će se većina putnika susresti s blagim turbulencijama, ozbiljne turbulencije su daleko rjeđe. Neki podaci pokazuju da je broj letova pogođenih velikim turbulencijama jedan u 50.000, piše Independent.

Uvjeti uzrokovani globalnim zagrijavanjem znače da bismo u budućnosti mogli vidjeti povećan broj turbulencija. Prema podacima koje je u posljednjih 16 godina preuzela Federalna uprava za zrakoplovstvo, prosječan broj ozljeda povezanih s ozbiljnim turbulencijama godišnje u SAD-u je 33.

U lipnju 2023., let British Airwaysa između Singapura i Londona bio je prisiljen vratiti se u svoju polaznu zračnu luku zbog velikih turbulencija. Prije tjedan dana jedan putnik je poginuo, a više od 30 drugih je ozlijeđeno na letu Singapore Airlinesa iz Londona za Singapur pogođenom velikom turbulencijom.

Novi sličan incident dogodio se nekoliko dana kasnije, kada je dvanaest osoba ozlijeđeno na letu Doha - Dublin.

Gdje su najbolja (i najgora) mjesta za sjedenje za vrijeme turbulencije?

U idealnom slučaju, rezervirajte sjedalo u blizini raspona krila u središtu zrakoplova za najugodnije iskustvo letenja. Biti blizu središta mase aviona znači da je manja vjerojatnost da ćete biti pod utjecajem sila kao što su vjetar, otpor i uzgon.

Osim toga, prednji dio aviona doživljava manje primjetne efekte turbulencije nego sjedala u stražnjem dijelu jer njih više pogađa vjetar koji udara u rep zrakoplova.

Koje su najturbulentnije rute leta diljem svijeta?

Podaci s web stranice za predviđanje turbulencije Turbli, koja je analizirala oko 150.000 ruta, pokazuju najturbulentnija putovanja 2023. Rute su rangirane prema 'brzini vrtložne disipacije', koju osnivač Turblija Ignacio Gallego Marcos opisuje kao 'mjeru intenziteta turbulencije za određeno mjesto'.

Putovanje između Santiaga i međunarodne zračne luke Viru Viru u Boliviji ocijenjeno je kao najturbulentnije, a ruta između Almatyja u Kazahstanu i glavnog grada Kirgistana, Biškeka, zauzela je drugo mjesto. Let iznad planinskih lanaca kao što su Ande može dramatično utjecati na turbulencije.

Ovo je lista deset najturbulentnijih putovanja na svijetu, prema podacima Turblija:

  1. Santiago (Čile) - Santa Cruz (SAD, Kalifornija)
  2. Almaty (Kazahstan) - Biškek (Kirgistan)
  3. Lanzhou (Kina) - Chengdu (Kina)
  4. Centrair (Japan) - Sendai (Japan)
  5. Milano (Italija) - Ženeva (Švicarska)
  6. Lanzhou (Kina) - Xianyang (Kina)
  7. Osaka (Japan) - Sendai (Japan)
  8. Xianyang (Kina) - Chengdu (Kina)
  9. Xianyang (Kina) - Chongqing (Kina)
  10. Milano (Italija) - Zürich (Švicarska)

Šest najturbulentnijih putovanja odnosilo se na rute u Japanu i Kini (četiri su uključivale rute uzlijetanja ili slijetanja u Lanzhou ili Chengdu ili Xianyang). Dvije europske rute također su bile istaknute. Milano - Ženeva najturbulentnija je ruta u Europi (i peta najturbulentnija u svijetu za 2023.), dok je Milano - Zürich na desetom mjestu.

Gallego Marcos je objasnio da su rute preko Anda ili Alpa 'visoko na ljestvici zbog turbulencije planinskih valova iznad Anda i Alpa', dok su rute u Japanu i Kini 'turbulentne zbog velike aktivnosti mlazne struje'. Met Office definira mlazni tok kao 'jezgru' jakih vjetrova oko 8 do 11 km iznad površine Zemlje koja puše od zapada prema istoku'.

Ovo donekle objašnjava ponovljene unose nekih zračnih luka, s određenim odredištima koja se često pojavljuju na popisima za pojedine kontinente. Na primjer, rute uzlijetanja ili slijetanja u Zürichu pojavljuju se pet puta u 10 najturbulentnijih ruta u Europi, dok postoji pet ruta koje uključuju glavni grad Čilea, Santiago, u 10 najturbulentnijih putovanja u Južnoj Americi.