POSTAJU SAMOSTALNI

'Plaća ZET-ovih vozača od 6.000 kuna nije velika'

11.04.2014 u 11:54

Bionic
Reading

ZET bi od utorka, za kada je zakazan nastavak prekinute sjednice Gradske skupštine, ponovno trebao postati samostalno trgovačko društvo s ograničenom odgovornošću, kakvo je i bio prije ulaska u Holding

Ova odluka već je prošla nadležne skupštinske Odbore koji su većinom glasova podržali prijedlog izdvajanja pa se očekuje da će na sjednici dobiti zeleno svjetlo.

Podsjetimo, Gradska skupština Grada Zagreba već je donijela zaključke o davanju prethodne suglasnosti Društvu za pokretanje statusnih promjena podjele s osnivanjem trgovačkih društva pa je ZET u istom loncu s tvrtkama AGM, Čistoća, Gradsko stambeno komunalno gospodarstvo, Robni terminali, Stanogradnja, Vodoopskrba i odvodnja, Tržnice, Zrinjevac, Autobusni kolodvor, Zagrebački digitalni grad, Zagrebparking, Zagrebačke ceste, Zagrebački velesajam i Vladimir Nazor.

Kao razloge za vraćanje na staro, Uprava Holdinga koja ih je i ugurala u gradsku megatvrtku prije osam godina obrazlaže 'čitanjem znakova vremena', ali drže da će to novo društvo 'moći učinkovitije raspolagati imovinom, provesti efikasniju unutarnju organizaciju, racionalizirati troškove te egzaktno pratiti prihode i rashode…'

Iako je ispočetka bilo 'pobune' sindikata oko izlaska iz Holdinga, danas je ona tiša, barem što se tiče ZET-a. U njegovu najvećem sindikatu vozača, koji okuplja oko 1.600 članova od 3.830 zaposlenika ZET-a, tvrde kako nemaju ništa protiv toga da postanu samostalno trgovačko društvo i vjeruju da će od toga samo imati koristi.

'Mi već provodimo racionalizaciju i reorganizaciju u svojim redovima. Od listopada prošle godine do danas, iz ZET-a je otišlo oko petsto ljudi. Riječ je uglavnom o zaposlenicima koji su bili pred mirovinu. Mislim da bi u narednom razdoblju moglo otići još oko stotinjak ljudi i da bi optimalan broj zaposlenih bio oko 3.700', kazao je Anto Jelić, predsjednik Sindikata vozača ZET-a.

Prvi čovjek sindikata napominje kako se radnici ne moraju brinuti oko prava iz Kolektivnog ugovora jer ona vrijede još godinu dana od ulaska u samostalno trgovačko društvo.

'Vjerujem da ćemo, kada to dođe na red, opet ispregovarati dobre uvjete za naše ljude koji rade težak posao ma što god netko mislio o tome. Plaća, koja je u ZET-u u prosjeku šest tisuća kuna, nije velika. O pravima se uvijek može razgovarati, ali raditi u ZET-u, posebno kao vozač nije lagan posao', zaključio je Jelić.

321825, 321673, 321396, 310861