radni posjet

Plenković pet dana u Kini, evo što kažu brojke o trgovinskoj razmjeni

01.11.2018 u 16:57

Bionic
Reading

Hrvatska bilježi golemi deficit u trgovini s Kinom koji pokušava barem djelomično ublažiti rastom broja kineskih turista, a upravo će gospodarska razmjena i turizam biti među najvažnijim temama razgovora hrvatskog premijera Andreja Plenkovića koji putuje u višednevni radni posjet najmnogoljudnijoj zemlji svijeta

Plenković će od 2. do 6. studenoga boraviti u Kini gdje će se sastati s najvišim kineskim dužnosnicima i vodećim gospodarstvenicima.

U sklopu njegova posjeta u Šangaju će se u organizaciji HGK-a održati Hrvatsko-kineski gospodarski forum, a u istome gradu Hrvatska turistička zajednica (HTZ) otvorit će svoj ured, prvi u Kini.

Kina, zemlja od milijardu i 400 milijuna stanovnika, predstavlja drugo po veličini gospodarstvo na svijetu, najveći je izvoznik i raspolaže s najvećim deviznim rezervama.

Hrvatski deficit u trgovinskoj razmjeni s Kinom iznosio je prošle godine 652 milijuna dolara, što je 90 milijuna dolara više nego godinu ranije.

Trendovi ipak nisu tako loši budući da i hrvatski izvoz u Kinu raste: 2017. rastao po stopi od 50 posto, na 125 milijuna dolara, a ove godine također raste po stopi od 44 posto.

S druge strane, broj kineskih turista u Hrvatskoj također raste po iznimno visokim stopama.

Prema podacima sustava eVisitor tijekom prvih deset mjeseci ove godine kineski turisti su ostvarili 216 tisuća dolazaka i 315 tisuća noćenja što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 43 posto u dolascima i 42 posto u noćenjima.

Osim predstojećeg otvaranja ureda u Šangaju, Hrvatska turistička zajednica provodi niz aktivnosti kako bi se taj trend nastavio.

Najduži most na svijetu
  • Najduži most na svijetu
  • Najduži most na svijetu
  • Najduži most na svijetu
  • Najduži most na svijetu
  • Najduži most na svijetu
    +11
Kina otvorila najduži most na svijetu Izvor: Profimedia / Autor: N.N.

Između ostaloga, HTZ je organizirao zajedničku kampanju sa Slovenskom turističkom organizacijom pod nazivom 'Experience Croatia, Feel Slovenia' kojoj je cilj jačanje vidljivosti i ugleda dviju zemalja na kineskom tržištu kao atraktivnih i autentičnih europskih turističkih odredišta.

Zanimljivo je da su čitatelji kineskog izdanja časopisa 'Travel+Leisure' Hrvatsku proglasili najpoželjnijom novom europskom destinacijom za kineske turiste u 2018. godini. Potencijal kineskog tržišta je golem i gotovo ne postoji gornja granica za rast broja kineskih turista u Hrvatskoj. Kinezi su u svijetu 2016. godine ostvarili 122 milijuna turističkih putovanja na kojima su potrošili 109,8 milijardi dolara, uz godišnji rast od oko pet posto.