'REVOLUCIJA PROŽETA ULJEM'

Izraelski novac vuče konce u pozadini Eurosonga: Što je zapravo Moroccanoil?

15.05.2024 u 09:30

Bionic
Reading

Nagli uzlet izraelske pjevačice Eden Golan na kladionicama uoči ovogodišnjeg Eurosonga i dalje u javnom prostoru perzistira kao popriličan misterij. U klub favorita Golan je ušla skokom s devetog na drugo mjesto, što je gigantski pomak u okvirima kladionica za najveće glazbeno natjecanje u Europi, a to je potaknulo špekulacije da iza svega stoji glavni sponzor Moroccanoil

Ovogodišnji Eurosong obilježila je, prvenstveno, zabrana nastupa nizozemskom predstavniku Joostu Kleinu uoči samog finala, kao prvi takav događaj u dugačkoj povijesti natjecanja, ali i prosvjedi protiv nastupa izraelske predstavnice Eden Golan zbog vojnih odluka službenog Jeruzalema i ratnih zločina u Gazi. Također, zbog sudjelovanja Izraela na Eurosongu prvi put došlo je do bojkota prezentera rezultata nacionalnih glasanja - led je probio islandski TV veteran Gísli Marteinn Baldursson.

Političkih kontroverzi na Eurosongu bilo je i ranije, pa su tako globalne organizacije 2012. alarmirale Ujedinjene narode zbog održavanja Eurosonga u Azerbajdžanu. U to vrijeme vlast u Bakuu nalazila se pod teškim optužbama za kršenje ljudskih prava, a među benignijima bile su prozivke zbog deložacija ljudi kako bi se napravilo mjesta za koncertnu dvoranu Eurovizije i ušutkavanje kritičkih glasova. Natjecanje je i tada sponzorirao cijeli niz tvrtki, uključujući azerbajdžansku naftnu kompaniju SOCAR i njemački Schwarzkopf, dio grupacije Henkel.

Europska radiodifuzna unija (EBU), organizator Eurosonga, objavio je 2020. da 'predstavljajući partner' - glavni sponzor - natjecanja postaje Moroccanoil, 'globalni lider u profesionalnoj njezi kose' koji je osigurao široku globalnu povezanost i pripadajuća medijska i digitalna prava kao dio dugoročnog partnerstva do 2024. godine.

'Partnerstvo s natjecanjem za Pjesmu Eurovizije gradi se na uspjehu brenda kao favorita slavnih i modne industrije, s vrhunskim stilistima koji koriste Moroccanoilove proizvode za snimanja časopisa visokog profila, modne revije diljem svijeta i dodjele nagrada poput Oscara i Grammyja. Moroccanoil će osigurati svoj tim profesionalnih frizera svjetske klase koji će izvoditi stručnu njegu kose i inovativan stil za umjetnike koji sudjeluju na probama za Euroviziju i u TV emisijama uživo', objavio je EBU prije četiri godine, navodeći da Moroccanoil nije stranac na Euroviziji, pa je tako 2019. na natjecanju u Tel Avivu imao 'tim koji je stilizirao sudionike do savršenstva'.

Izvor: Društvene mreže / Autor: youtube

Jon Ola Sand, EBU-ov izvršni supervizor Eurosonga, ustvrdio je da je nastupilo savršeno partnerstvo između najvećeg svjetskog glazbenog događaja uživo i jednog od najboljih svjetskih brendova ljepote. S druge strane, izvršni predsjednik Moroccanoila David Cohen kazao je da je ta tvrtka počašćena i uzbuđena što može potrošačima diljem svijeta donijeti 'revoluciju ljepote prožetu uljem'.

Izrael na Pjesmi Eurovizije 2024.

Pjesma 'Hurricane' Eden Golan koja je predstavljala Izrael na Pjesmi Eurovizije 2024. završila je na 5. mjestu s ukupno 375 bodova - 323 od publike i 52 od žirija. Čak 15 zemalja, najviše od svih, dalo je Izraelu najviše glasova u televotingu, a među njima su sve zemlje velike petorke Eurosonga: Francuska, Španjolska, Italija, Njemačka i Velika Britanija. S druge strane, žiri je izraelskoj pjesmi dao vrlo niske ocjene, a svaki puta kad bi pjesma dobila bodove dvoranom bi se prolomila salva zvižduka. Hrvatski žiri i publika Izraelu nisu dali niti jedan bod.

Iako Moroccanoil nije jedini partner Eurosonga - tu su još TikTok, Royal Caribbean International, EasyJet... - ove godine obožavatelji su optužili Euroviziju da je upravo zbog te tvrtke odbila izbaciti Izrael s natjecanja. Ratna agonija u Gazi bila je mislima mnogih kritičara ekstenzivnog propagiranja Eden Golan i poziva na glasanje za izraelsku izvođačicu - čak i putem golemog video zida na Times Squareu u New Yorku, domu najveće židovske populacije na svijetu izvan Izraela.

Gledatelji diljem svijeta sada mogu glasati za svoje favorite na Eurosongu 24 sata prije svakog polufinala i velikog finala, a njihovi glasovi pretvaraju se u bodove koji imaju istu težinu kao i oni iz zemalja sudionica. Svaka osoba, podsjetimo, može glasati do 20 puta.

Moroccanoil je osnovala poduzetnica Carmen Tal, rođena u Čileu, ali navodno izraelskih korijena. Artikli za njegu kose proizvode se u Izraelu, barem prema obožavateljima koji objavljuju slike pakiranja na internetu, piše britanski Metro, dodajući da su u državnom registru Companies House sva trojica direktora Moroccanoila - dvojica u prošlosti i jedan trenutno u aktivnoj ulozi - upisani kao Izraelci.

O tvrtki Moroccanoil ekstenzivno je pisao i Jerusalem Post. 'Sve je počelo u Izraelu. Kada je kosa Carmen Tal ostala oštećena nakon lošeg postupka bojenja, to je zapravo bio skriveni blagoslov. Stilist u salonu u Tel Avivu priskočio je Tal u pomoć nanijevši joj tretman s arganovim uljem na kosu. Bila je zadivljena time što je njezina kosa odmah spašena: 'Odmah sam vidjela rezultate. Bilo je to jednostavno nevjerojatno!'' piše JP u članku iz 2013. godine.

Na službenim stranicama Moroccanoila danas se ne spominje Izrael. Tamo piše da je 'suosnivačica Carmen Tal bila miljama daleko od kuće kada je prvi put iskusila tretman kose arganovim uljem dok je putovala'.

Jerusalem Post otkrio je da se Tal nakon presudnog odlaska frizeru u Tel Avivu vratila kući - tada je to bio Montreal - s nekoliko bočica pripravka. Kao vlasnica frizerskog salona, znala je ponešto o kosi. Pokrenula je biznis, a danas je Moroccanoil popularna marka i u Hollywoodu. Za njom posežu Angelina Jolie, Jennifer Lopez, Katy Perry... a također stilizira frizure supermodela na vrhunskim modnim revijama dizajnera kao što su Carolina Herrera, Roberto Cavalli i Badgley Mischka, piše izraelski list, dodajući da proizvodi uključuju različite šampone i regeneratore, tretmane za kosu i vlasište, lakove, pjene za oblikovanje, kreme i ulja.

Odgovarajući na pitanja o tome zašto je Izraelu - za razliku od Rusije - dopušteno sudjelovanje na Eurosongu, EBU je ustvrdio da je to nepolitički događaj, da je izraelski javni servis njezin član više od 60 godina, a članstvo ruskih javnih emitera u EBU-u suspendirano je 2022. zbog 'stalnog kršenja obveza članstva i kršenja vrijednosti javnog servisa medija'.

Ipak, dio obožavatelja Eurosonga nije skrivao ogorčenje, navodi Metro, prenoseći objavu @slavifieda da je 'problem s Eurovizijom i Izraelom to što je Moroccanoil (jedan od najvećih sponzora Eurovizije) izraelska tvrtka pa ih nažalost nikad neće izbaciti jer im je stalo samo do novca', a @EscSocial2023 je zaključio da EBU 'neće zabraniti Izraelu sudjelovanje na Euroviziji jer je njihov glavni sponzor Moroccanoil - izraelska tvrtka. Zato nemojte nikada dopustiti da se kaže da Eurovizija nije politička, jer bez obzira kakva je politika, sve se svodi na ££££'.

Izvor: Društvene mreže / Autor: youtube