dvije peticije

Pljušte žestoke reakcije na projekt cjelodnevne škole, evo što nezadovoljni učitelji poručuju

28.03.2023 u 21:01

Bionic
Reading

Dvije peticije, jedna za jaču satnicu informatike, druga za dvije učiteljice u cjelodnevnoj (razrednoj) nastavi, svaka s nekoliko tisuća potpisa, kao i nekoliko stotina uglavnom negativnih komentara prikupljenih u manje od tjedan dana javne rasprave

Informatika, odnosno informacijske i digitalne kompetencije, kako će se predmet zvati u cjelodnevnoj školi, jedno je od gorućih pitanja na e-savjetovanju. Prije nekoliko godina tek smo uveli informatiku u škole od 1. razreda, a sad uvodimo promjene, bez konzultacija sa strukom i učiteljima i, najvažnije, ističe dugogodišnja profesorica informatike, bez analize zatečenog stanja, donosi HRT.

'Onako kako djeluje nama prema van, da su oni to brzinski napravili, stihijski, da nisu uključeni ni stručnjaci iz škola ni sa fakulteta. To nije dobro za hrvatsko školstvo, nadam se da će revidirati to što su donijeli', smatra Mirena Maljković, profesorica informatike.

A na najavu da se Priroda i društvo razdvaja u dva zasebna predmeta dodaje: 'Prirodoslovlje te Društvo i zajednica, reagirali su metodičari četiriju učiteljskih fakulteta. Za tu dob, bolji je, kažu, dosadašnji, integrirani pristup'.

'Učenici te razvojne dobi doživljavaju cjelovito svjet oko sebe. To je u skladu s njihovim psihofizičkim sposobnostima, razvojem i kogniivnim sposobnostima', istaknuo je izv. prof. dr. sc. Zdenko Braičić, predstojnik Katedre za prirodoslovlje, geografiju i povijest, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.

Raspravlja se i o samoj provedbi cjelodnevne škole.

Više je od 4000 potpisa na online peticiji koja kaže - više od 8 sati dnevno izravnog rada s djecom previše je za jednu osobu. Gdje su se izgubili učitelji produženog boravka, pitaju se, koje je nekad prije struka uvela u škole.

'Sada ispada da smo postali taoci odluke da radimo u produženom boravku i da se naša egzistencija dovodi u pitanje, a da pritom nitko konkretno ne govori što će s nama biti', navodi Gordana Bluha, učiteljica u produženom boravku. Obvezni drugi strani jezik korak je naprijed, mnogi pozdravljaju i povećanje satnice hrvatskog i matematike, no traže da se to pristojno i plati.

Reforma da, ali ne bez komunikacije s učiteljima i strukom, čuje se na nastavničkim grupama. 'Taj model bi trebalo još možda malo doraditi, saslušati mišljenja ljudi, a osobito je trebalo napraviti analize hoće li netko zbog toga dobiti otkaz', izjavio je Josip Matković, prof. njemačkog jezika, nastavnička grupa Školska zbornica.

Ministar obrazovanja na kritike i kaže, orkestrirane komentare, odgovara - testirat ćemo i ispolirati model u sljedeće četiri godine, imamo novac za projekt u kojem svi dobivaju. 'Vi imate razno-razne komentare poput "što su oni ludi", "kaj oni misle da budu djeca do 8 sati u školi". To nisu komentari, to nisu konstruktivne primjedbe, svakako da ćemo sve ono što bude bilo dobro, što je moguće implementirati - implementirati', naglasio je Radovan Fuchs, ministar znanosti i obrazovanja.

Ravnatelji su zainteresirani, ali oprezni - osluškuju kolektiv i roditelje među kojima je, zasad, i otpora i apela - treba nam više informacija. Službenih prijava za eksperimentalni program Cjelodnevne škole, neslužbeno doznajemo, još nema.