Više od mjesec dana nakon Vladine zabrane ministarstvima da za svakodnevne poslove angažiraju PR agencije, Vlada je odgovorila na upit tportala o tome koliko su Vlada i ministarstva od 2004. godine do danas potrošili državnog novca na PR i marketinške agencije. Vlada i ministarstva u osam godina potrošili su 133,3 milijuna kuna. Agenciji Massol, s kojom se na suđenju za Fimi mediju povezivao Ratko Maček, iz Vlade je otišlo 15,1 milijun kuna!
Prije više od mjesec dana Vlada je donijela uredbu kojom je razljutila sve PR agencije koje su do tada surađivale s državnim tvrtkama i ministarstvima. Naime, Vlada je zabranila svima koji barataju državnim novcem da, pokraj svojih Ureda za odnose s javnošću, koriste usluge PR agencije za svakodnevni rad. Uz posebnu dozvolu ostala je mogućnost suradnje za velike i gospodarski značajne projekte, no to nije umanjilo brige PR agenata.
Jedan od Vladinih argumenata za donošenje ove uredbe je štednja - jer se uz 130-ak zaposlenika brojnih ureda za odnose s javnošću u sustavu Vlade paralelno plaćaju usluge agencija koje rade isti ili sličan posao. No, zaposleni u PR agencijama smatraju da je to bila samo ishitrena odluka Zorana Milanovića koja ih je stavila u neravnopravan tržišni položaj.
Bile PR agencije prijeko potrebne ministarstvima i državnim tvrtkama ili ne, na njih se proteklih godina iz državne blagajne potrošilo 824.930,79 kuna, a na marketinške agencije otpao je veći dio kolača 132.504.941,71 kuna. Samo je Vlada od 2004. godine do 2009. potrošila 18.086.056,25 (s PDV-om). Vlada je trošila najviše na tvrtku Massol koju se tijekom suđenja za korupcijsku aferu Fimi media najviše povezivalo s nekadašnjim Vladinim glasnogovornikom Ratkom Mačekom, i to 15,1 milijun kuna.
CIJELI DOKUMENT O TROŠENJU NA MARKETINŠKE I PR AGENCIJE POGLEDAJTE OVDJE!
Massol je prvi puta angažirala Sanaderova vlada za produkciju programsko-medijskog materijala za potrebe 10. sastanka na vrhu Procesa suradnje u JIE u Hotelu Westin te za Svečani koncert u HNK u povodu 15. obljetnice međunarodnog priznanja RH. Vladin Ured za odnose s javnošću usluge Massola koristio je od Sanaderova dolaska 2004. godine do odlaska 2009. godine. Inače, Massol je i najangažiranija tvrtka i od strane ministarstava u razdoblju od 2004. do 2008. godine.
Vlada je zajedno s ministarstvima od 2004. do 2012. potrošila 133.329.872,50 kuna, a najveći potrošač je Ministarstvo unutarnjih poslova sa 57.570.520 kuna u razdoblju od 2005. do 2011. godine. Najviše je MUP trošio na Fimi mediju, i to 2006. godine 1.169.449,00 kuna na jumbo plakate uoči turističke sezone, a 2007. godine čak 26.606.107,00 kuna na stavke nazvane 'mediji, jumbo - djeca, alkohol, brzina, invalidi'. S Fimi medijom su u MUP-u surađivali i nakon odlaska ministra Ivice Kirina (optužen u aferi Fimi medija), i to na poslovima teškim 8.867.161,00 za stavke 'RTV i jumbo plakati'.
Ministarstvo vanjskih poslova potrošilo je ukupno 5.619.740,10 kuna od čega na marketinške usluge 5.522.764,80 kuna, a na PR usluge samo 96.975,30 kuna.
Ministarstvo zdravlja potrošilo je ukupno 2.209.980,90 kuna, ali samo na marketing.
Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU-a mlado je ministarstvo koje još nije potrošilo ništa, ali je 2011. bivše ministarstvo regionalnog razvoja na marketing potrošilo 446.613,00 (s PDV-om.) Bivše Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnoga gospodarstva potrošilo je na PR usluge Millenium promocije 363.100,00 kuna bez PDV-a, i to za usluge izrade vizualnog identiteta, izrade i distribucije promotivnog materijala za potrebe konferencije Dani regionalnog razvoja 2011.
Ministarstvo financija je najmanje potrošilo - 466.055,86 (s PDV-om), od toga 182.969,50 kuna na PR, a na marketinške usluge 232.038,36 kuna.
Ministarstvo pravosuđa izdvojilo je za marketinške usluge od 2005. do 2009. godine 3.588.168,00 kuna, a za PR usluge 61.000 kuna.
Ministarstvo gospodarstva jedno je od najrastrošnijih, pa je tako u razdoblju od 2004. do 2012. godine na prezentacije ukupno potrošeno 25.307.538,00 kuna. Na marketinške usluge je otišlo opet najviše, 25.240.548,00, a na PR usluge 66.990,00 kuna.
Ministarstvo turizma potrošilo je 5.489.495,30 s PDV-om u razdoblju od 2008. do 2011. godine, otkad postoji samostalno Ministarstvo turizma. Najveći dio je, naravno, potrošen na marketing, a što se tiče PR usluga, navode tek da je 2012. godine Ministarstvo raskinulo ugovor s tvrtkom Manjgura d.o.o. na iznos od 67.000 kuna bez PDV-a.
Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture ukupno je za marketinške usluge u razdoblju 2004-2011. potrošilo 1.652.824,70 kuna. Ministar Božidar Kalmeta je za Fimi mediju 2008. godine izdvojio 693.655,40 kuna - za 'produkciju filma' 612.159,40, a za 'uslugu' 81.496,00 kuna.
Ministarstvo obrane iz svoga je proračuna dalo 8.582.267,9 kuna, i to sve samo za marketinške usluge.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta dalo je od 2006. do 2008. godine 2.192.178,50 kuna, od čega je 1.775182,50 kuna otpalo na marketing, a 416.996,00 kuna na PR.
Ministarstvo poljoprivrede potrošilo je u 2008. i 2009. godini ukupno 2.108.482,00 kuna, i to samo na marketing. Najviše je u poslu s Ministarstvom poljoprivrede profitirala tvrtka Kali d.o.o. (1.440.345,08 kuna za 'upravljanje oglašavanjem, troškovi emitiranja, izradu media mixa objava'.)
Čak sedam ministarstava tvrdi da od 2004. do danas nisu imali (i da nemaju) nikakve ugovore s marketinškim i PR agencijama: Ministarstvo poduzetništva i obrta, Ministarstvo uprave, Ministarstvo zaštite okoliša i prirode, Ministarstvo branitelja, Ministarstvo kulture, Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja i Ministarstvo socijalne politike i mladih.
Ministarstvo rada i mirovinskog sustava naslijedilo je projekt Podrška operativnoj strukturi i razvoj ljudskih potencijala u vezi informiranja promidžbe i vidljivosti (trajanje od rujna 2011. do rujna 2012), koji dijele Millenium i Ecorys Poljska, ali je sredstva (364.500 eura), tvrde u Vladi, osigurao EU.
205297,206277,205250,203860