Sa zagrebačkog Glavnog kolodvora danas je na prvu redovitu vožnju krenuo prototip dizelsko-električnog motornog vlaka, koji će i ubuduće voziti na relaciji Zagreb Glavni kolodvor - Kotoriba
TŽV Gredelj je u suradnji s Končar Električnim vozilima razvio i sagradio prototip dizelsko-električnog motornog vlaka za regionalni prijevoz. Vlak je predviđen za putovanja prosječne duljine 150 kilometara, s čestim zaustavljanjima, maksimalna brzina mu je 140 kilometara na sat, ima 209 sjedećih mjesta, a ukupni kapacitet je 410 osoba.
Stečajni upravitelj TŽV-a Gredelj Petar Hrkač uoči vožnje je istaknuo kako je sretan što postoji proizvod koji Gredelj može ponuditi hrvatskom i inozemnom tržištu te se nada se da je to poticaj i za partnerske odnose i za rad Gredelja u stečaju s hrvatskim i inozemnim tvrtkama.
Hrkač je kazao i kako su se danas u Gredelj najavili američki partneri koji će najprije imati sastanak kod resornog ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, a poslijepodne i sastanak u Gredelju.
Od tog sastanka, kako kaže, očekuje 'ono što je već i najavljeno - postojeći ugovori, ugovori u tijeku, nastavak posla i ponude za nove poslove, ali i ponuda za kupnju jedne od poslovnih cjelina u Gredelju'. Na novinarski upit nije li situacija pomalo apsurdna - Gredelj je u stečaju, a proizvodi se novi vlak, Hrkač kaže kako to ne misli, jer poslovni subjekt može doći u poteškoće, ali one se mogu riješiti kroz mehanizme stečajnog zakona, a to ne znači da ne treba raditi.
'Stečaj je jedno pročiščavanje, povlačenje crte ispod prošlosti i došlo je vrijeme da se obračunamo s tom prošlošću. Snimiti stanje i reći što valja, ostaviti to dalje da radi, funkcionira i stvara, a ono što ne valja toga se moramo što prije odreći', rekao je Hrkač koji je siguran da će stečaj pomoći Gredelju.
Direktor HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković podsjetio je kako je ovaj vlak neki dan imao promotivnu vožnju za Beč, a danas se uvodi redovno u promet i vozit će na hrvatskim prugama. Na novinarsko pitanje jesu li krenuli najavljeni otkazi u HŽ-u, odgovorio je kako se sve odvija po programu restrukturiranja u svim društvima.
Što se Putničkog prijevoza tiče, kaže kako je prije dva dana potpisao prvih 15 dobrovoljnih odlazaka u mirovinu i u Putničkom prijevozu je zapravo taj proces krenuo.