Sindikat policije Hrvatske upozorio je nadležno ministarstvo unutarnjih poslova da se policijski službenici tijekom ovih hladnoća smrzavaju u automobilima te da su prisiljeni koristiti vozila s ljetnim gumama
Tvrde da Policijska uprava istarska za policijske patrole koristi vozila Citroën C-Elysée koja zbog ekoloških propisa Europske unije imaju ugrađen sustav za isključivanje grijanja nakon što je vozilo zaustavljeno dulje od deset minuta. ‘Kako se posljednjih dana temperatura spustila ispod nule čak i u primorskom dijelu Hrvatske, upotreba takvih vozila u patrolama ne samo da je neugodna za policijske službenike, nego je potencijalno opasna po njihovo zdravlje i život.
Ministarstvo unutarnjih poslova upoznato je s problemom nabavljenih Citroëna i odlučilo je da se oni ubuduće koriste za dužnosti koje ne zahtijevaju dugotrajni boravak policajaca u zaustavljenim vozilima’, napominju u priopćenju. Kažu da su ranije intervenirali kako se tijekom niskih temperatura za patrole ne koriste ta vozila, no da se PU istarska oglušila, čime, tvrde u Sindikatu, policijske službenike izlažu nepotrebnom riziku i ugrozi zdravlja.
Upozoravaju i na problem u PU šibensko-kninskoj. Tamo su na službenim automobilima ljetne gume iako posljednjih dana i u tom dijelu Hrvatske pada snijeg uz niske temperature.
‘Posljedica je to potpuno pogrešne procjene da na području PU tijekom zime neće nastupiti zimski uvjeti. Kako je dobro poznato, ljetna guma gubi svojstva kad temperature padnu ispod 7 Celzijevih stupnjeva. Stoga je sigurnost policajaca ugrožena i u normalnim zimskim uvjetima na području PU šibensko-kninske, a u aktualnim uvjetima policajcima prijeti neposredna pogibelj. O paradoksu da zbog navedenih propusta dio policijskih službenika na intervencije ide kršeći zakon vozilima koja nemaju propisanu zimsku opremu da ne govorimo’, napominju u Sindikatu.
Traže stoga od resornog ministarstva unutarnjih poslova ‘da svim policijskim službenicima koji svoju dužnost obavljaju u uvjetima polarne hladnoće omogući korištenje adekvatno opremljenih vozila kako ne bi dodatno ugrožavali svoje zdravlje i sigurnost te ne bi i sami činili prekršaje koje bi trebali sankcionirati'.