Grad Zagreb zaprimio je pet ponuda u javnoj nabavi za prva četiri električna autobusa i punionicu, čija je procijenjena nabavna vrijednost iznosila tri milijuna eura plus PDV
Podsjetimo, nabava je bila podijeljena u tri grupe. Zagreb je tražio dva klasična gradska niskopodna autobusa s minimalnim kapacitetom od 70 putnika i 32 sjedala, dva poluniskopodna s istim brojem sjedala i minimalnim kapacitetom od 60 putnika te punionicu. Procijenjena nabavna vrijednost autobusa iznosila je 2,5 milijuna eura bez PDV-a, a za punionicu je predviđeno dodatnih 500 tisuća eura plus PDV.
Nepotpuna bugarska ponuda
Za prvu grupu pristigle su ponude tvrtke MAN Importer Hrvatska, u iznosu od 1,24 milijuna eura bez PDV-a, te bugarske tvrtke Chariot Motors AD, a koja je ponudila iznos od 1,1 milijun eura bez PDV-a. Chariot Motors koristi tehnologiju kineske tvrtke Aowei, a njihovi autobusi već prometuju u Sofiji, Beogradu i Tel Avivu. No njihova ponuda ocijenjena je nevažećom jer nije dostavljeno jamstvo u obliku bankarske garancije na poziv ili uplate novčanog pologa.
U drugoj grupi, čija je procijenjena nabavna vrijednost 1,25 milijuna eura bez PDV-a, zaprimljena je samo ponuda tvrtke Autobus, zastupnika Iveca, u iznosu od 910 tisuća eura bez PDV-a. Ova je ponuda, kao i ona MAN Importera, prihvaćena.
Končar i ABB žele punionicu
Za nabavu i ugradnju sustava punjenja električnih autobusa u spremištu u Podsusedu, procijenjene nabavne vrijednosti 500 tisuća eura bez PDV-a, pristigle su dvije ponude: ABB-a Zagreb (395.651 euro) i Končara (397.710 eura). Odluka o odabiru još nije donesena, kako je vidljivo u Elektroničkom oglasniku javne nabave.
Poznato je to da će novi autobusi prometovati na linijama 140 (Mihaljevac – Sljeme) i 113 (Ljubljanica – Jarun), a rok za njihovu isporuku iznosi godinu dana od potpisivanja ugovora. U slučaju postavljanja punionice, rok za završetak radova iznosi šest mjeseci.
Autobusi će biti opremljeni sustavom automatske naplate prijevoza te za nadzor i upravljanje prometom, a predviđeno je da će godišnje prelaziti 60 tisuća kilometara.
'S obzirom na to da je riječ o vozilima s nultom emisijom CO₂, na ovaj način smanjujemo onečišćenje naših zelenih zona, ŠRC-a Jarun i Sljemena, u kojima svakodnevno uživaju brojni Zagrepčani', kazao je prilikom raspisivanja javne nabave zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.
Nakon ova četiri vozila Grad Zagreb priprema se za nabavu dodatnih 70 električnih i vodikovih autobusa.