Zagrebački električni tramvaj (ZET) u prvih šest mjeseci 2024. ostvario je ukupne prihode u iznosu od 102,78 milijuna eura i ukupne rashode u iznosu od 102,57 milijuna eura. Dobit prije oporezivanja iznosi 207 tisuća eura
Kada bi ostala samo prva rečenica, izgledalo bi to idilično za gradskog prijevoznika. Međutim, kada se pogleda prihodovna 'pita', vidljivo je da i dalje većina prihoda - 66,38 posto, odnosno 68,2 milijuna eura, stiže od subvencija Grada, što je za 8,5 milijuna eura (14,2 posto) više nego u istom razdoblju prošle godine i rezultat je povećanja iznosa nedostatnih sredstava uslijed povećanja troškova poslovanja u prvoj polovici 2024.
U prvih šest mjeseci ove godine ostvaren je prihod od prijevoza putnika u iznosu od 18,35 milijuna eura, što je za 2,3 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Od ukupnog iznosa, 15,26 milijuna eura odnosi se na prihod od direktne prodaje, a tri milijuna eura na prihod od prodaje ostvaren na temelju ugovora s Gradom za besplatni prijevoz određenih kategorija korisnika.
Prodano 466.739 karata više
U prvoj polovici 2024. godine prodano je 11,6 milijuna karata i ostvaren je prihod u iznosu od 18,4 milijuna eura. U usporedbi s istim periodom lani ZET je prodao 466.739 karata više.
Najveći udio u prihodu od prodanih karata imaju pretplatne karte, mjesečne i godišnje, u iznosu od 10,8 milijuna eura, slijede pojedinačne papirnate i vrijednosne karte u iznosu od 4,9 milijuna eura i sve ostale u iznosu od 2,6 milijuna eura (od kojih prihod od prodanih karata za žičaru iznosi 847.700 eura). Kako je od svibnja žičara besplatna za Zagrepčane, nesumnjivo je to da će se velik dio tih prihoda istopiti u drugoj polovini godine.
Premda najveći udio u prihodu od prodanih karata čine one mjesečne i godišnje, detaljnija analiza otkriva da je broj mjesečnih u usporednom promatranom razdoblju manji za 19 tisuća, uz porast godišnjih za nešto više od četiri tisuće.
Povećan je i prihod od prodaje dnevnih karata za 15,1 posto, prihod od prodaje pojedinačnih karata u vozilima po cijeni od 0,8 eura za 11,6 posto te prihod od prodaje karata za žičaru, uspinjaču, višednevnih kupona te M-novčanika.
Ukupni rashodi od 102,57 milijuna eura manji su za 2,3 milijuna od ostvarenja u istom razdoblju prošle godine. Materijalni i troškovi osoblja od 82,7 posto čine najveći dio rashodovne strane poslovanja ZET-a.
Troškovi za zaposlene veći za 7,1 milijun eura
Troškovi za zaposlene iznosili su 56,5 milijuna eura i veći su za 7,1 milijun eura (14,5 posto) u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Razlog za to je povećanje plaća i materijalnih prava zaposlenih.
Dnevno se u javnom gradskom prometu nalazi oko 157 tramvaja i 282 autobusa. U prvoj polovici 2024. godine vozila ZET-a prevalila su 21,7 milijuna kilometara i prevezla oko 81,8 milijuna putnika.
Zadnjeg dana lipnja u ZET-u je bilo zaposleno 3699 radnika, što je u usporedbi s istim periodom lani manje za 53 čovjeka. Od ukupne brojke, 567 je žena. Oko 36 posto zaposlenih starije je od 55 godina te velik broj radnika ostvaruje pravo na mirovinu.
Osim sa starošću zaposlenika, ZET muku muči sa starošću voznog parka. Na kraju prvog polugodišta 2024. prosječna starost tramvaja iznosila je 30,9 godina, a tako će biti sve dok ne počnu pristizati oni naručeni od Končara. Prosječna starost autobusa je 10,7 godina, a brojka bi trebala pasti nakon što u garaže u narednih godinu dana počne pristizati 30 polovnih MAN-ova plaćenih 7,1 milijun eura.