Hrvatska udruga za odnose s javnošću i Hrvatsko novinarsko društvo čvrstog su stava da angažman komunikacijskih savjetnika u izbornim kampanjama mora biti transparentan
Ključna je odrednica te transparentnosti javnost podataka o tome za koju stranku, političara ili nezavisnog kandidata komunikacijski savjetnik ili agencija rade, ističu u priopćenju HND i HUOJ.
Javno deklariranje angažmana u predizbornim kampanjama od presudne je važnosti kada komunikacijski savjetnici nastupaju u medijima, kao analitičari političkih i komunikacijskih događanja i procesa. Medijski istupi, uz jasno navođenje političkih izbornih kampanja u kojima se sudjeluje, u cijelosti su prihvatljivi.
Angažman u političkoj kampanji nije razlog da komunikacijski stručnjaci ne nastupaju kao medijski sugovornici, ali njihov angažman pritom mora biti jasno deklariran. Jedino će tako uloge i interesi biti transparentni.
Stoga HUOJ poziva sve stručnjake za odnose s javnošću koje su angažirali političari ili stranke u izbornoj kampanji ili inače, na javno očitovanje o svojem angažmanu putem medija te objavom referenci na svojim internetskim stranicama. Javno očitovanje angažmana podjednako je važno za samostalne komunikacijske stručnjake, za zaposlenike agencija za odnose s javnošću kao i u slučajevima tzv. angažmana pro bono.
Hrvatsko novinarsko društvo poziva novinare da, kad intervjuiraju komunikacijske stručnjake, traže od njih da navedu u čijoj su izbornoj kampanji angažirani. I isto tako HND očekuje od urednika da te podatke obavezno objave.