Pozitivni trendovi na tržištu elektroničkih komunikacija nastavljeni su i u drugom tromjesečju ove godine - povećana su ulaganja i prihodi, a prihod od interneta dostigao je prihode od klasičnih telefonskih usluga u mrežama pokretnih komunikacija, ističu iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Krajem lipnja oko 80 posto stanovništva Hrvatske pristupa internetu putem pokretne mreže, a ukupni prihodi od tržišta pristupa internetu gotovo su se izjednačili s prihodima od telefonskih usluga, u što ulaze glasovni pozivi i slanje SMS i MMS poruka, navode iz HAKOM-a.
Po podacima te agencije, u drugom su tromjesečju ukupni prihodi od telefonskih usluga u pokretnoj odnosno mobilnoj mreži iznosili 1,06 milijardi kuna, što je na godišnjoj razini smanjenje za 1,4 posto, dok su ukupni prihodi od usluga pristupa internetu rasli za 10,6 posto i dosegnuli 1,04 milijarde kuna.
Ukupni prihod od telefonskih usluga u nepokretnoj javnoj komunikacijskoj mreži nastavlja padati, u drugom kvartalu ove u odnosu na isto razdoblje prošle godine za 12,2 posto, na 408,6 milijuna kuna.
U nepokretnoj mreži je sredinom 2017. zabilježeno 1.078.000 širokopojasnih priključaka, a xDSL je još uvijek dominantna širokopojasna tehnologija.
Međutim, porast broja korisnika s ugovorenim brzinama od 10 do 30 Mbit/s, kao i onih s brzinama preko 30 Mbit/s, pokazuje kako su i operatori nepokretne mreže nastavili s ulaganjima u svoje mreže, koja su također veća nego u prvom tromjesečju ove godine, navode iz HAKOM-a, napominjući kako će ulaganja u gradnju novih baznih stanica i modernizacija opreme korisnicima omogućiti pristup internetu veće kakvoće.
Danas oko 20 posto svih korisnika koristi pristup "brzom internetu", a prije dvije godine takvih korisnika je bilo 2 posto, ističu iz HAKOM-a.
Ulaganja u gradnju novih baznih stanica i modernizacija opreme korisnicima omogućiti pristup internetu veće kakvoće.
Konstantno raste i tržište prijenosa TV programa uz plaćanje naknade. IPTV je i dalje vodeća tehnologija s tržišnim udjelom od oko 28 posto, a potencijal razvoja ovog dijela tržišta je značajan s obzirom da još uvijek 45 posto kućanstava televiziju prati putem digitalnog zemaljskog signala, procjenjuju u HAKOM-u.