Ako Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture ne izmjeni odredbe prijedloga pravilnika koje predviđaju povećanje godišnje naknada za uporabu javnih cesta koja se plaća pri registraciji motornih i priključnih vozila, prijevoznici su spremni na prosvjede i blokade prometnica, poručeno je s današnjeg sastanka vijeća grupacija teretnog i putničkog prometa u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK)
Naime, novim pravilnikom, koji bi trebao stupiti na snagu 1. srpnja, osnovna naknada povećava se s 215 na 323 kune, što za posljedicu ima povećanje troškova registracije vozila, ovisno o vrsti vozila, od 50 pa čak do 100 posto.
To povećanje, koje se nadovezuje na povećanje trošarina od 25 lipa po litri goriva, još je jedan od nameta u ovoj grani gospodarstva i odrazit će se na sve vozače i vlasnike osobnih vozila kao i na prodaju vozila, upozoravaju prijevoznici okupljeni u Grupaciji teretnog prometa i Grupaciji putničkog prometa pri HGK.
U Hrvatskoj je, po iznesenim podacima, registrirano oko 2 milijuna vozila, od čega 1,5 milijun osobnih te oko 170 tisuća gospodarskih vozila, a svi će oni biti pogođeni ovim pravilnikom.
Dario Majić iz Grupacije teretnog prometa istaknuo je kako pravilnik znači novi udar na prijevoznike, njihovu manju konkurentnost, pa je i pitanje njihova opstanka na tržištu.
Po podacima koje je iznio, sada su primjerice davanja za županijske ceste za poluprikolicu i tegljač od 9.500 do 10.000 kuna, a po novom pravilniku to bi se povećalo za nekih 5 tisuća kuna, što je za tvrtku oko milijun kuna godišnje veće izdvajanje za županijske ceste.
Prijevoznici, ako resorno ministarstvo ne popusti, mogu povući drastične poteze, spremni su na prosvjede, ako treba i na blokadu prometnica, poručio je Majić.
Direktorica Sektora za promet i veze pri HGK Ljubica Herceg također ističe da je pravilnik neprihvatljiv i da ga treba hitno promijeniti.
U HGK su predstavnici svih prijevoznika, među kojima međunarodna gospodarska vozila, njih 1.700 poslovnih subjekata s flotom od 11 tisuća teških kamiona. Ti kamioni 364 dana u godini nisu u Hrvatskoj, a kamoli na županijskim cestama, kaže Herceg.
Dodaje i kako uprava koja donosi pravilnik u resornom ministarstvu ne želi komunicirati te da članice grupacija prijevoznika pri HGK nisu konzultirane oko donošenja pravilnika.
Rade 'ispod žita' pravilnik, a nisu pitali gospodarstvo da li će ono preživjeti taj pravilnik, kazala je Herceg.
Navela je i kako primjerice registracije jedne poluprikolice u Sloveniji iznosi 200 eura, a u Hrvatskoj 1.000 eura
'Ova grana gospodarstva je anemična. Ne možeš anemičnom uzeti transfuziju jer ćeš ga ubiti. I onda iza toga nećeš imati ništa', kazala je.
Na sastanku je dogovoreno da se danas uputi dopis resornom ministru Siniši Hajdašu Dončiću u kojem se traži sastanak s njim i prolongiranje stupanja na snagu novog pravilnika.
Predstavnici prijevoznika pri HGK su istaknuli i kako je kod donošenje pravilnika resorno ministarstvo konzultiralo samo 'fantomsku' udrugu HUP-Hrvatski cestovni prijevoznici koja njih ne predstavlja i čijeg savjetnika Marijana Banellija nisu ovlastili da ih zastupa. Banelli ne može odlučivati o našoj sudbini, on ne predstavlja sve prijevoznike, poručili su predstavnici grupacija teretnog i putničkog prometa pri HGK.