Proizvođač retardanta TG 300 Universal Fire Shileds je na svojim web stranicama, nakon pokrenute istrage za nesreću nagibnog vlaka, objavio posebno upozorenje da se tim proizvodom ne smiju prskati tračnice vlaka
U upozorenju stoji da se radi o moćnom protupožarnom sredstvu koje se ne smije miješati s drugim kemikalijama. U uputama za nanošenje navode da se ne smije prskati široko, već da mlaz treba usmjeriti na površinu predviđenu za tretiranje i držati ga na minimumu, piše Slobodna Dalmacija.
Posebno ističu hitnost ispiranja sredstva vodom ako se prolije po tračnicama ili pločnicima. Upozorenje da se retardantom ne smiju prskati tračnice, ispisano je velikim slovima.
Kao sljedeći potez tužitelja Michelea Squiccimarra očekuje se podnošenje žalbe na odluku istražnog suca Davora Svaline, koji je istražni zahtjev prihvatio samo djelomično te odbio otvaranje istrage nad voditeljem vatrogasaca DVD-a Stružac Brankom Tišljarom i voditeljem zaštite od požara u splitskoj Sekciji HŽ-a Dragom Roguljem, koji su na slobodi.
Istraga je pokrenuta nad direktorom Sektora ekologije i zaštite u HŽ Infrastrukturi Ivanom Medakom (51), direktorom Intradea Ivanom Tomaškovićem (34) i njegovim savjetnikom Jozom Bazinom (58), kojima ostaju u pritvoru.
O žalbi će odlučivati Izvanraspravno vijeće Županijskog suda u Splitu.
Podsjetimo, nagibni vlak iz Zagreba prema Splitu sa stotinjak putnika proklizao je prilikom kočenja te ubrzao, pri čemu je u izlijetanju i udaru u usjek te zaustavljanju udarcem u šljunčani nasip pored željezničke pruge u Rudinama šestero putnika smrtno stradalo, a 55 ih teško ili lakše ozlijeđeno.