Prometni stručnjak Željko Marušić analizirao je prometnu nesreću u četvrtak u 21,45 sati u Dragovcima kod Nove Kapele, u kojoj su dvojica mladića poginula, a dvojica teško ozlijeđena
Tragična nesreća, u kojoj su sinoć oko 21:45 u slavonskom mjestu Dragovci kod Nove Gradiške poginuli 21-godišnjak i 18-godišnjak, uzrocima i posljedicama toliko je za naše uvjete tipična i predvidiva, da bi je trebalo uvrstiti u obveznu teorijsku nastavu auto-škola, za polaganje vozačkog ispita. Spojila je gotovo sve rizične i pogibeljne prometne čimbenike u jednu tragičnu nesreću, navodi Marušić na Autoportalu.
Dogodila se, dodaje, 'u prvoj (opasnijoj) noći vikenda, na lokalnoj prometnici gdje neodgovorni vozači zlorabe spoznaju da nema radarskih kamera i, u pravilu, terenskih kontrola prometne pozicije'. Vozili su, pritom, iznimno prevelikom i neprilagođenom brzinom, dodaje, a istraga će pokazati i jesu li bili pod utjecajem droge, lijekova ili alkohola. Brzinu potvrđuje i stupanj uništenja auta, objašnjava, budući da je izvorno bila riječ o automobilu vrhunske aktivne sigurnosti, koji je imao i razmjerno nove zimske gume.
'Nasuprot izvrsnoj aktivnoj sigurnosti (da se nesreća ne dogodi), Alfa Romeo 156 je pokazao skandaloznu, užasnu pasivnu sigurnost (zaštita vozača i putnika kad se nesreća već dogodi) te je, obzirom na performanse, najopasniji 'lijes na kotačima'. No, upravo štednjom na limu (zaštitni kavez, ojačanja, deformacijske zone...), uz ostalo postignute su izvrsne performanse i 'vozačka dinamika'', navodi Marušić dodajući da je tragičnom ishodu kumovao udarac u betonski prilaz preko uzdužnih odvodnih kanala, što je, uz armirano-betonske mostiće, također preko uzdužnih odvodnih kanala, jedno od najopasnijih prometnih mjesta.
Ova stravična nesreće ukazuje na nužnost sljedećih mjera, poručuje Marušić:
1. Povećati izvjesnost kažnjavanja postavljanjem radarskih kamera na svim opasnim dionicama i u naseljima.
2. U noćima i jutrima vikenda posebno nadzirati prometnice kojima se naša mladež vraća s provoda. Akcije usmjeriti i na objekte/lokacije gdje se mladež provodi, a prilagođenim sredstvima i strategijom sumnjiva vozila zaustavljati čim krenu kući s mjesta provoda, prije nego naprave brzinski i ostale prekršaje i dođu u pogibelj.
3. U odgovornost za posljedice alkoholiziranosti vozača uključiti i ugostitelje, do razine gubitka poslovne licence i kaznene odgovornosti, kao u SAD-u i Kanadi.
4. Na sve dionice, poput one u mjestu Dragovci kod Pleternice, treba postaviti uspornike i/ili zaštitne ograde, a svako buduće postavljanje betonskog prilaza ili armiranobetonskog mostića preko uzdužnih odvodnih kanala uz rub prometnice treba biti moguće jedino nakon prometnog elaborata i posebne dozvole.
5. Za nove automobile koji imaju 5 zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP standardu treba uvesti popust od 50 posto na trošarinu (PPMV) i posebni godišnji porez, a ako usto imaju u sustave za upozorenje napuštanja trake i autonomno kočenje - ukinuti. Usto uvesti dodatni bonus na obvezno i kasko osiguranje. Na stara, a brza i nesigurna vozila treba uvesti progresivni malus na autoosiguranje.