Propala je još jedna zanimljiva poduzetnička inicijativa: zbog izostanka dozvole Lučke uprave, Split ovog ljeta ipak neće dobiti prvi 'botel' - brod koji je od svibnja do listopada trebao biti vezan u gradskoj luci i služiti kao hostel
Bilo je zamišljeno da 123 metra dug trajekt 'Dalmatia' tvrtke Blue Line ljetne mjesece provede na vezu i tako stvori novih petstotinjak ležaja u gradu kojemu ionako nedostaje smještajnih kapaciteta, a ovaj brodar zajedno s agentom Split Tours izračunao je da bi se otvorilo najmanje desetak novih radnih mjesta i stvorilo brojne dodatne prihode gradskom i državnom proračunu. Samo od PDV-a, računaju, država je mogla ubrati oko 2,5 milijuna kuna.
Ništa od toga: u dopisu Lučke uprave Split odgovoreno im je da se zbog karakteristika luke i očekivanih gužvi ne može osigurati jedan od četrdesetak vezova, premda je ponuđeno i da se u danima kada je luka najopterećenija 'Dalmatia' prebaci na sidrište i da se gosti u tom periodu do kopna prevoze 'tenderima'.
Split jest treća najprometnija putnička luka na Mediteranu, a u hrvatskim okvirima doista je bez premca; no ovakav odgovor mogao se očekivati prije svega, jer upravo Blue Line godinama ratuje na nekoliko frontova s gotovo svim institucijama - najprije je prije nekoliko godina pokušao razbiti monopol Jadrolinije na trajektnim linijama, a posljednjih godina uporno upozorava da je zbog različitih propisa diskriminiran u odnosu na državnog brodara.
Potražili smo objašnjenje ravnatelja Lučke uprave, nedavno imenovanog SDP-ovca Milana Blaževskog, koji tvrdi da je stvar samo u kapacitetima. 'Svi znaju kakvo je stanje u našem bazenu, i brodar i agent. Jednostavno nemamo kamo s brodom, pa nije to čamac od 12 metara!' kaže Blaževski.
'Neću ulaziti u druge probleme, niti u njihov odnos s ostalim institucijama: Lučka uprava apsolutno podržava poduzetničke inicijative, ali mora se znati da godišnje imamo dvostruko više operacija pristajanja od svih ostalih hrvatskih luka zajedno. Od 17 tisuća ticanja, čak 70 posto obavi se upravo u ljetnim mjesecima', objašnjava ravnatelj Lučke uprave.
U tvrtki Blue Line tek su neslužbeno poručili da su šokirani odbijenicom u trenutku kada cijela Hrvatska očajnički traži investicije i nove projekte. Nadaju se da će se odgovorni 'dozvati razumu'.