'Moja opsesija je sada spoj Branimirove, Radničke, rotor na Remetincu, žičara, Trg dr. Franje Tuđmana, a onda i dvije fontane', kazao je Milan Bandić, zagrebački gradonačelnik, u središnjem Dnevniku HRT-a u nedjelju. Tportal je pročešljao novinske arhive i provjerio koliko dugo traju pojedine od tih opsesija i kojoj su trenutno fazi
Opsesije su, prema rječničkom tumačenju, 'neugodne i uznemirujuće ideje, misli, slike ili impulsi koji neprestano ulaze u um, stalno se ponavljajući'.
Sljemenska žičara
Kada je sljemenska žičara u pitanju, ona uznemiruje gradonačelnika Bandića puno desetljeće. Tako je još u studenom 2005, dvije godine prije nego što je stara žičara prevezla posljednjeg putnika, za Novi list kazao: 'Sav posao i sav trud koji je dosad uložen u sve sljemenske sadržaje te njihovo unapređivanje - sve je to uzaludno ako Sljeme ne povežemo žičarom sa Zagrebom. Zato je to naš zadatak, koji trebamo dovršiti do kraja našeg mandata. Za očekivati je da će jedan tako velik projekt biti težak oko 25 milijuna eura. A bude li sve teklo po planovima, žičara bi morala početi raditi do kraja 2008.'
Deset godina nakon ove izjave nije se promijenilo ništa osim želje da žičara prijeđe i na drugu stranu, do Bistre. Od nje međutim za sada još nema ništa, prostorni plan Parka prirode Medvednica tek treba usvojiti, a ni financiranje još nije osigurano. U Gradu računaju na sredstva EU-a, odnosno 80 posto njih od 45 milijuna eura, koliko bi, procjenjuje se, stajao projekt koji bi putnike mogao prevesti do vrha Medvednice pa sve do Zagorja.
Prije dvadesetak dana u Jutarnjem listu gradonačelnik je izjavio da 'prvu fazu žičare do vidikovca planiramo završiti do kraja 2017, a drugu fazu do Bistre do kraja 2019. Na taj način ćemo Medvednicu najbolje sačuvati od automobila'. Hoće li se to uistinu dogoditi, valja pričekati još dvije godine i tek onda saznati.
Produžetak Branimirove
Cesta zvana čežnja. Nekoliko stotina metara Branimirove ulice od Zavrtnice do Heinzelove ulice godinama je bio nerješiva prepreka. Neriješeni imovinsko-pravni odnosi, otkup zemljišta, nagodbe sa stanarima... Još 1978. u Večernjem listu tadašnji gradski oci najavljivali su probijanje 295 metara ceste, ali sve do travnja 2013. to se nije dogodilo. No ni tada nije otvorena u punom profilu s četiri trake, biciklističkim stazama, koridorom za tramvaj…
Razlog je neriješena situacija s jednim stanarom na uglu Heinzelove i Branimirove. Iako je Bandić nakon otvaranja najavio da se do kraja 2013. može očekivati nastavak radova na punom profilu, to se nije dogodilo. Stvar je na sudu, radova nema, a dosad je u spajanje dviju ulica uloženo oko 80 milijuna kuna. Ni u proračunu za 2015. nije predviđeno spajanje Branimirove ulice od Zavrtnice do Heinzelove u punom profilu, ali ako se stvar na sudu zgotovi nije isključeno da se cesta konačno uredi.
Rotor Avenija Dubrovnik - Jadranska avenija
Priča s rotorom umnogome podsjeća na priču sa žičarom. Još 2007. Grad Zagreb je, prema Bandićevu priznanju, koje se može pronaći na zagrebačkim stranicama, na njegovu inicijativu objavio javni natječaj za izradu idejnog projekta rekonstrukcije rotora, na kojem su odabrani tvrtka Aking i Građevinski fakultet iz Zagreba.
U međuvremenu je u blizini rotora stasalo kompletno naselje s desetak tisuća stanovnika i iako logika nalaže da se prije gradnje išlo u rekonstrukciju, usred naselja niknula je i Arena Zagreb, što stvara gužve sve do križanja Horvaćanske i Selske. Promet se povećavao iz godine u godinu, po broju prometnih nesreća od svih gradskih prometnica rotor je na vrhu, ali sve je i dalje isto kao i 2007. Iako je bilo predviđeno da se prva lopata za početak radova teških oko 200 milijuna kuna zakopa polovicom 2016, to se neće dogoditi barem prije 2017. Naime, Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave prije dva tjedna poništila je natječaj za izradu glavnih i izvedbenih projekata koji je Grad raspisao u studenom. Razlog za poništenje su usvojene žalbe dviju zajednica ponuditelja, Instituta IGH i Zavoda za unapređenje sigurnosti iz Osijeka te poljske tvrtke URS koji su osporavali dokumentaciju odabranih tvrtki, Građevinskog fakulteta i tvrtke Aking.
Trg Franje Tuđmana
U HDZ-u kažu da ovaj projekt Bandić vadi prije svakih izbora i skoro pa da su u pravu. Iako izbori još nisu blizu, gradonačelnik je u subotu na proslavi Dana Grada kazao kako će Zagreb dobiti najveći spomenik Tuđmanu te da će umjetnički natječaj završiti za dvije godine. Drugim riječima, ne tako skoro. O projektu Tuđmanova trga govori se godinama. Arhitekt Nenad Fabijanić, koji je osmislio uređenje trga, prezentiranog u medijima prije nekoliko godina, a to je ponovljeno u subotu, smatra da će sam park biti dovoljan spomenik Tuđmanu. Kako će spomenik izgledati i hoće li biti najveći, vidjet će se nakon natječaja.
Produžetak Radničke u punom profilu
Jedino što je u proračunu za 2015. upisano i što bi se moglo i raditi dvjestotinjak je metara Radničke ceste. Predviđeno je da se ove godine za nju izdvoji 17 milijuna kuna, ipak neće biti u punom četverotračnom profilu. Za to će biti potrebna još jedna faza i preuređenje kružnog toka kod Domovinskog mosta. Bandić je najavio da će sve to završiti u ovom mandatu i da ćemo, kad sve bude gotovo, lakošinskom željeznicom s Kvatrića doći do nove Zračne luke na Plesu. Dosad je u radove na Radničkoj uloženo više od sto milijuna kuna, ne uključujući izgradnju Domovinskog mosta.