Obmane, prijevare i manipulacije samo su neki od elemenata ove šahovsko - taktičke multiplayer strategije
Ako ste ikada gledali neki film o Drugom svjetskom ratu, sigurno ste primijetili kako generali i njihovi pomoćnici gledaju u veliku ploču na stolu po kojoj su razbacane figurice oklopnih jedinica, pješadije i teške artiljerije. Ta ploča predstavlja bojno polje sa trenutnim omjerom snaga i iznad njega se kuju planovi i smišljaju taktike kako nadmudriti i u konačnici poraziti ljutog neprijatelja.
R.U.S.E. se igra slično i njegov gameplay je dosta nalik nekoj taktičkoj društvenoj igri sa pločom s jednom bitnom razlikom. U bilo kojem trenutku u mogućnosti ste zumirati bojno polje i tu igra poprima potpuno novi smisao i taktičku razinu. Ogromne figure tenkova i aviona zamijeniti će pojedinačne jedinice u 3D okruženju, gdje ćete imati mogućnosti kontrolirati svaku jedinicu ponaosob. No svi oni koji misle da je ovo brzo potezna taktička igra, i da će s njom doživjeti adrenalinsko uzbuđenje slobodno mogu prekrižiti ovaj naslov. RUSE je spora, taktički vrlo kompleksna igra koja zahtjeva dobru koncentraciju i čelične živce.Obmana neprijatelja je u stvarnom ratovanju uvijek bila važan taktički element s kojom su se znale dobivati ali i gubiti važne bitke ali i ratovi. Upravo je element 'obmane' tj. zavaravanje protivnika uveden u igrin gameplay kao važan dio strateškog planiranja. Dosadašnji RTS naslovi nisu uzimali zavaravanje protivnika kao nešto s čime možemo manipulirati, stoga je ovo za svaku pohvalu. Mape u igri bi trebale biti poprilično velike te podijeljene u sektore. Mape će u sebi sadržavati svašta; od naseljenih mjesta kao što su gradovi, sela i razna industrijska postrojenja do nenaseljenih pustopoljina prekrivenih šumom, oranicama, travom ili cestama.
Taktika je u ovoj igri esencijalna. Zamislite primjerice ovakvu situaciju. Vaša primarna vojska smještena je u zapadnom dijelu mape. Vi postavite nekolicinu vaših trupa odnosno vojske koja će poslužiti kao mamac u istočni dio karte. Kako bi zamaskirali položaj vaše 'prave' vojske, onemogućite radio komunikaciju u tom sektoru kako neprijatelj ne bi otkrio vaš položaj. Kada suprotna strana 'proguta udicu' i krene prema stupici, vi joj se elegantno prišuljate s leđa i tu priča za neprijateljske jedinice završava. Očite prednosti takvog taktičkog elementa daju neslućene mogućnosti. Idemo malo okrenuti priču i vidjeti koje su vaše mogućnosti ukoliko neprijatelj pokuša vama uvaliti istu 'spiku'. Ako primijetite neprijateljsku vosku u jednom kutu karte i ponadate se lakoj i brzoj pobjedi, zastanite i promislite na trenutak. Razmislite dali je to možda samo mamac dok većina njegove vojske 'čuči u nekom drugom grmu'. Ako posjedujete specijalni ability kao što je dekripcija, status i položaj neprijateljske vojske će vam biti vidljiv. Ukoliko to nemate, morati ćete procijeniti isplati li vam se rizik slanja vaših trupa u borbu samo na osnovu nepotpunih podataka.
Obmana nije jedini inovativni element programera iz Eugen Systemsa. Iskusni Igrači RTS-ova znaju da su ceste samo dekoracija u igrama i da tenku nije bitno vozi li on po njivi ili cesti. To je možda istina iz perspektive tenka, ali za kamion to baš ne bi trebalo biti tako. U RUSE-u je to vrlo bitna stavka. Ceste po kojima će se kretati kamioni odjednom jako dobivaju na značaju pa će borba za ključne ruteopskrbe biti nekada ključ za pobjedu u bitci.
Moramo priznati da nas je RUSE poprilično oduševio kako svojom originalnošću tako i zabavnom tehnikom izvođenja i cjelokupnom prezentacijom. Treba vidjeti kako će igra funkcionirati kada ćemo umjesto miša i tipkovnice u ruci držati kontroler, jer RUSE izlazi kako za PC tako i za PS3 i Xbox360. Za sada sve izgleda prilično dobro, a konačni proizvod očekujemo s nestrpljenjem.