NEZADOVOLJSTVO NA VRHUNCU

Radnički ustanak pred zgradom Ine

  • +6

Nezadovoljni INAŠ-i prosvjeduju

Izvor: Pixsell / Autor: Daniel Kasap/PIXSELL

Bionic
Reading

Više stotina radnika INA-e prosvjedovalo je pred Upravnom zgradom u Zagrebu. Muči ih izdvajanje benzinskih postaja u franšize pri čemu će, poručuju 2 700 ljudi ostati bez posla, a upitna je i budućnost cjelokupne maloprodajne djelatnosti INA-e.

'Ne damo INA-u', uzvikivali su prosvjednici dok im se s govornice obraćala šefica Sindikata INAŠ Maja Rilović..

'Lažu nas da INA nije profitabilna kompanija, preko noći su financijske rezultate INA-e za 2013. od dobitka pretvorili u gubitak, je li to samo još jedan trik kako bi imali nove izgovore za ustupanja drugih poslova iz INA-e i nove uštede preko leđa radnika', upitala je Rilović.

Razlog prosvjeda je davanje benzinskih postaja u franšize što će dovesti do otpuštanja 2.700 radnika i smanjenja prava, ali u konačnici i uništavanja maloprodaje

'Taj projekt i način izdvajanja iz INA-e je nezakonit te će sindikat INAŠ u slučaju izdvajanja i jedne benzinske postaje pokrenuti tužbu', poručila je Rilović.

Riječ je o 15 benzinskih postaja koje će biti dane u franšizu kroz projekt 'Postani poduzetnik', a potencijalni upravitelji odabrani su putem natječaja i 9 postaja vodit će INA-ni djelatnici, poručuje šefica korporativnih komunikacija INA-e Marina Burazer.

'Ne radi se o izdvajanju maloprodaje na malo, ona i dalje ostaje temeljna djelatnost i usmjereni smo na njen razvoj. Dakle, radi se o operativnom modelu, uobičajenom u drugim naftnim kompanijama pa bi tako zapravo trebalo biti i ovdje', rekla je Burazer.

Radnici u borbi protiv franšiza očekuju potporu Vlade, a traže i ulaganja u istraživanja i proizvodnju, modernizaciju rafinerija i ubrzanje dovršetka pregovora Vlade i MOL-a o upravljačkim pravima.

Ina: strateške odluke su u nadležnosti Uprave, a ne sindikata

Uprava Ine je nakon današnjeg prosvjeda u organizaciji sindikata INAŠ poručila sindikalcima da su strateške odluke u nadležnosti upravljačkih tijela kompanije, a ne sindikata, te da je model poduzetnika, protiv kojega se sindikalci bune, uobičajen u maloprodaji naftnih kompanija.

Ina u priopćenju tvrdi da je poslovna odluka o uvođenju operativnog modela na dijelu Inine maloprodajne mreže donesena nakon detaljne analize maloprodajnog poslovanja te usporedbe s konkurentima i najboljom industrijskom praksom.

Inini su zaposlenici i sami prepoznali potencijal tog operativnog modela, inače uobičajenog u maloprodaji naftnih kompanija, što potvrđuje podatak da je polovica od 600 zaprimljenih zahtjeva na natječaj stigla upravo od njih, a od izabranih 15 partnera čak devet su Inini zaposlenici.

Temeljem dosadašnjih pozitivnih povratnih informacija planira se proširenje projekta na dodatni broj benzinskih postaja unutar maloprodajne mreže, najavljuje Uprava Ine.

Taj operativni model ne uključuje izdvajanje Trgovine na malo, tako da Ina ostaje usmjerena na razvoj svih svojih temeljnih djelatnosti, kaže se u priopćenju.

Iz Uprave također odbacuju sindikalne optužbe o nepostojanju socijalnog dijaloga u kompaniji jer su ovog mjeseca uspješno zaključeni kolektivni pregovori između poslodavca i sindikata, a nedavno je održan još jedan sastanak o projektu "Model poduzetnik" u sklopu kojeg su sindikatima razjašnjena sva dodatna pitanja.

Ina je spremna pregovarati sa socijalnim partnerima ali strateške odluke su, kao i u svim drugim kompanijama, u nadležnosti upravljačkih tijela kompanije, naglašava vodstvo Ine koje ocjenjuje da se prosvjedom i dosadašnjim istupima INAŠ sve više udaljava od svoje temeljne zadaće - zastupanja prava i interesa svojih članova.

Direktorica Sektora korporativnih komunikacija Ine Marina Burazer izjavila je novinarima da se ne radi o franšizi i izdvajanju maloprodaje, nego o operativnom modelu koji je prisutan u velikom broju kompanija, pa se u manjem dijelu želi primjeniti i u Hrvatskoj.

Radnici koji žele ostat će raditi na benzinskim postajama, a novi će im upravitelji ponuditi nove ugovore. Upitana što će biti s radnicima koji to ne prihvate, Burazer je rekla da će se vidjeti na koji će se način riješiti to pitanje, odnosno hoće li biti preraspoređeni unutar kompanije ili će im se ponuditi odlazak uz otpremninu.