Id Software se nakon nekoliko godina ponovno vraća u svijet igara! Je li na pomolu nova revolucija?
Id Software je jedan od legendarnih studija zaslužnih za gaming u obliku u kojem postoji danas, i to zbog činjenice da su upravo oni autori prvog FPS-a u povijesti – Wolfensteina 3D. Wolfenstein, Doom, Quake... uglavnom, jasno vam je – id Software je bitan. Godine 2007. na tradicionalnom QuakeConu id Software je objavio rad na svom najnovijem naslovu Rage. Njihova posljednja igra, Doom 3, izdana je prije punih šest godina, a Quake 4 prije pet, no njega ne računamo jer je većinu posla na igri ionako odradio Raven Software.
Rage je postapokaliptični FPS koji će mnogi na prvi pogled odmah usporediti s Borderlandsom ili Falloutom, no Rage je sasvim drukčija igra i lako bi mogla nadmašiti oba naslova. Počnimo s pričom. Na njoj radi Tim Willits, čovjek koji je zaslužan i za priču Doom 3, a prema njoj radnja je vremenski smještena nakon udara asteroida 99942 Apophis u Zemlju. Inače, taj asteroid je zaista uočen 2004. godine, a znanstvenici smatraju da postoji 2,7% šansi da asteroid zaista i udari u Zemlju 2029. godine.
Radnja se događa u pustinjskim predjelima oko grada Wellspring, no ovaj put značajan će se dio gameplaya odvijati i na otvorenom prostoru, što je priličan novitet za id Software, poznat po zatvorenim i skučenim prostorima. Većinu protivnika čine mutanti podijeljeni u klanove, a svi oni su pod zapovjedništvom organizacije The Authority koja ih je i proizvela medicinskim eksperimentima.
S tehničke strane, igru pogoni engine iz id-ove kućne radinosti – id Tech 5, te će biti vrlo zanimljivo vidjeti kako će se nositi s konkurencijom poput CryTekovog CryEnginea. Oni koji su igrali igru kažu, a i vidljivo je iz dostupnih in-game videa – teksture su super oštre i detaljne, a svjetlosni efekti fantastični. Stvar je navodno već sad opako optimizirana jer frame rate jako rijetko pada ispod 60 sličica u sekundi i to ne na nekom über PC-u, nego na Xboxu 360 i PS3! Johnu Carmacku, glavnoj njušci u id Softwareu i jednoj od najvećih legendi gaminga uopće, optimizacija je fetiš, tvrde njegovi kolege. 'Carmack jednostavno voli da stvari idu onoliko brzo koliko je god moguće', kaže već spomenuti Willits, glavni dizajner na igri.
Autori se također hvale da su apsolutno svakom detalju u igri posvetili mnogo pažnje te da ništa nije tek generirano od strane računala. O koliko velikom projektu se radi, potvrđuju i riječi Carmacka koji kaže da nekomprimirana igra teži nevjerojatan jedan terabajt. Osim već spomenutih otvorenih prostora, id je u igru implementirao i vozila, a vožnja će navodno biti vrlo bitan dio. Ipak ne očekujte prostore velike i otvorene poput onih u Falloutu gdje se, ruku na srce, gomila vremena trošila na prevaljivanje velikih udaljenosti. Svijet je otvoren, ali i smisleno usmjeren, tvrde autori.
U već spomenutom Wellspringu igrač će moći komunicirati s NPC likovima, obavljati side-questove, prodavati i kupovati iteme. Zvuči kao RPG? Možda, no u igri ne postoji nadogradnja lika, već se do jedinog napretka dolazi na dobar stari način – kupnjom boljeg oružja. Eh, da, u igri se možete i utrkivati i pobjedama u utrkama stjecati nadogradnje za vlastiti automobil.
Što se protivničke umjetne inteligencije tiče – id Software je razvio dinamični AI koji omogućuje da vas protivnici prokuže. Ubijete li jednoga od trojice, ostala dvojica će vas pokušati napasti na neki drugi način. Također, svaki od klanova u igri ima drukčiji stil borbe te se koristi drukčijim oružjima, što će biti dodatni izazov. Osim što će biti prava singleplayer pucačina s dobrom pričom, Rage će imati i multiplayer komponentu o kojoj se za sad ne zna ništa. Igra je najavljena za 2011. godinu i stiže na PC, Xbox 360 i PS3.