Gamereport je posjetio prvi Reboot Develop, a kave smo dojmove sakupili saznajte ovdje
Konferencije gaming developera onaj su tip susreta koji vrlo često nije privlačan prosječnom gameru. Vrlo često se radi o predavanjima i panelima koji više govore o striktno tehničkoj strani gaming industrije, što sam siguran, ne spada među najave novog blockbustera. Međutim, ono što je prvi Reboot Develop učinilo posebnim nisu bili samo predavači ili posjetitelji. Radilo se o nečemu što mi je, kao novinaru, ostavilo dojam kakva je gaming development industrija na ovim prostorima.
"Lokalnih" firmi koje se bave proizvodnjom video igara ima jako puno, što je bilo očito od prvog trena kada sam kročio iz lifta na drugom katu Double Tree hotela. Predavanja, koja su se protezala kroz dva dana konferencije, dala su tehničku i filozofsku pozadinu iza izrade uspješnog zabavno softvera. Predavači su došli iz domaćih i stranih firmi te su predstavili svoje gledište na posao iz konkretno dvije perspektive: kako napraviti igru, te kako ju prodati. Predavanja su bila striktno polarizirana na hardcore prepričavanja powerpoint prezentacija koje uglavnom govore o striktno tehničkoj strani posla ili na intrigantne diskusije o filozofiji gaming biznisa i dizajna video igara općenito. Ovo možda zvuči dosadno, i u jednu ruku to i jest.
Međutim, nekako mi se čini kako dio mali predavača jednostavno nije došao spreman. Opet, sudeći prema panelima poput 3lateralovog, tehnička strana gaming developmenta ne treba biti lavina podataka, već na konkretnim primjerima i kratkim video isječcima može pokazati zanimljiv uvid u budućnost ove rastuće industrije.
Ipak, onaj najbitniji dio priče bio je izravan susret sa gaming developerima. Jedna stvar koju sam stekao razgovarajući sa mnogim autorima je da ambicije definitivno ne nedostaje. Makar dio developera proizvodi očekivane hidden object ili freemium igre, mnogi nastoje napraviti iskorak izradom svemirskih opera ili čak balkaniziranih MOBA naslova. U konačnici sam, koliko god pozitivan stav imao prema lokalnim razvojnim timovima, stekao dojam da lokalna industrija igara u dobrom dijelu slučajeva nesvjesno donekle imitira zapadnjake. Ovo je dijelom bilo uočljivo prije deset godina kada je u biznisu bilo puno manje ljudi. Danas? Ima ih puno više upravo zbog globalizacije tržišta. Ipak, napominjem kako je pogrešno osuđivati ambiciozne timove zbog "praćenja šablone" ili slabijih produkcijskih vrijednosti.
Posljednje upečatljivo predavanje koje je vodio Renaud Charpentier iz Creative Assemblya bavilo se općenitom filozofijom dizajna igara, te mi je definitivno ostavilo najbolji dojam. Osim što se dotaknuo pitanja "što čini igru dobrom", govorio je o malim zamkama gaming developmenta. U najkraćim crtama, rekao bih da se ovdje na zanimljiv način raspravljalo o samoj srži dizajna igara, što je u konačnici glavna stvar koja će naslov učiniti hitom.
Reboot Develop 2014. ostavio je dobar dojam. Možda je stvar subjektivnog stajališta to da sam očekivao malo više. Međutim, na kraju ovog dvodnevnog putovanja kroz lokalni gaming development ostao sam pod dojmom kako se stvari u Hrvatskoj, a i u regiji, kreću munjevito prema naprijed. Također sam siguran kako će ovaj hvale vrijedan event iduće godine biti još bolji.