Dok se za domaće filmske redatelje zna reći da je popunjavanje rupa u kućnom budžetu 'edvertajzingom' prodavanje duše vragu, kao da je riječ o nečemu nemoralnom, nečemu što bi trajno moglo naštetiti njihovom inače besprijekornom umjetničkom talentu, zapadnjački velikani izlet u svijet marketinga doživljavaju kao demonstraciju svojih vještina u malenim tridesetsekundnim paketima
Istina, taj njihov izazov kompanije plaćaju vrtoglavim ciframa, ali zauzvrat, osim dobrog PR-a, često dobivaju zaista sjajnu interpretaciju ideja, pri čemu je u prvom planu režiserov rukopis, taj neki fini umjetnički 'touch', a maksima 'kupi-prodaj' daleko u podtekstu. Donosimo samo neke od nama dragih uradaka sedmorice veličanstvenih koji pokazuju kako to izgleda kad se hvaljena filmska umjetnost i omraženi marketing uhvate ruku pod ruku. I bude im lijepo.
1.Sofia Coppola
Pastelno, ženstveno, nevino, zaneseno i mnogo, mnogo slatke nježnosti riječi su u koje bi se mogla sažeti debitantska reklamna kampanja Sophije Coppole. Sadržaj je pritom podređen stilu, pariškom životnom stilu s Brigite Bardot kao zvučnom podlogom. Autorski elementi s kojima se predstavila u 'Mariji Antoaneti', a kasnije i u 'Izgubljenima u prijevodu', prisutni su u ovoj, kao i kampanjama za Miss Dior s Natalie Portman u glavnoj ulozi te spotu za Marni H&M snimljenom u egzotičnom Maroku.
2.Spike Jonze
U jednoj od najboljih reklama ikad, onoj imena Lamp kompanije Ikea, Jonze je podastro svu raskoš svog talenta i učinio nešto što je dotad bilo nemoguće – ispričao priču o običnoj lampi koja je ganula milijune potrošača. Oživljavanje neživog očito je Jonzeova specijalnost s obzirom na to da je njegov kratki film 'I'm here' o ljubavi robota osvojio i publiku i kritiku. Puni naziv filma, čija se radnja bazira na pjesmi 'Giving Tree' divnog Shela Silversteina, 'A Love Story in An Absolut World' otkriva da iza svega stoji brand votke Absolut. Nitko nije imao ništa protiv.
3.Michel Gondry
Interdisciplinarni majstor, inovator i vizionar mrzio je reklame sve dok ih nije sam počeo snimati. Da mu se nije učinilo da će nakon te izjave sam sebi, je l'... u usta, možda se ne bi toliko trudio biti drukčiji i u ovom segmentu, ne bi možda toliko inzistirao na osobnom pečatu: nadrealnim elementima, specijalnim efektima i 'gondrijevskoj' dinamici razvoja priče.
Snimao je za Gap, Air France, Nike, Coca Colu, Adidasu, Smirnoff i Levi' s, a ovaj potonji prometnuo ga je u jednog od najtraženijih 'reklamnih' redatelja.
4.Wes Anderson
Jedan od najupečatljivijih redatelja mlađe generacije s lakoćom je svoju estetiku s velikog platna preselio u oglašivački svijet. Fanovi njegovih filmskih uradaka bilo da je riječ o 'The Life Aquaticu' ili 'Fantastic Mr Foxu', prepoznat će taj osebujan humor, mudri cinizam, uvrnute likove, luckastu scenografiju i u kampanjama za klijente poput Amexa, Stelle Artois ili Ikee.
5.David Lynch
Činjenica da su za neke djela osebujnog Davida Lyncha teško probavljiva nije obeshrabrila oglašivače u tome da riskiraju svoje milijunske budžete i angažiraju ga u svojim kampanjama. Zašto i bi kad bizarna i uvrnuta Lynchova interpretacija svijeta dođe kao pravo osvježenje u često ziheraškom marketinškom svijetu.
6.Ridley Scott
Scott je svoju karijeru započeo u oglašivačkoj industriji, a kako i sam kaže, iskustva koja je stekao snimajući reklame presudila su u tome da postane jedan od najvećih redatelja filmova s SF predznakom. Reklame i dalje vrijedno snima, a vjerojatno će ostati zapamćen po onoj za Apple koja je inspirirana Orwellovim romanom '1984'.
7.David Fincher
David 'Vožnja' Fincher zanat je pekao u kompaniji Propaganda films koja se bavila produkcijom reklama i glazbenih spotova. Tako je i on, baš kao i Scott, krenuo s minijaturnim formatima i uskoro se prometnuo u jednog od najpotentnijih redatelja današnjice, posebice nakon kultnih filmova Fight Club ili Sedam. Iako njegove reklame, baš kao i filmovi, odišu nimalo bezazlenom, mračnom atmosferom, s u kampanji Fate za Nike uspio je predstaviti i onu svoju drugu i ništa manje zanimljivu senzibilniju stranu.