s trake u kalugi

Rusi uz pomoć Kineza potajno proizvode Citroen C5 Aircross u napuštenoj tvornici

17.02.2024 u 18:13

Bionic
Reading

Citroen C5 Aircross počeo se proizvoditi u Rusiji uz pomoć dijelova iz Kine. Stellantisova tvornica u Kalugi, nad kojom ova grupacija više nema nikakvu kontrolu, proizvodi C5 Aircross uz pomoć Kineza kroz paralelni uvoz

Proizvođač automobila Stellantis, podsjetimo, zaustavio je proizvodnju u Rusiji u travnju 2022. No ta odluka nije spriječila ruske operatere da već 2023. godine godine udruže snage s kineskim partnerom kako bi krenuli s izradom novih verzija Stellantisovih modela Citroen, pokazaju podaci do kojih je došao Reuters od carine i dvoje ljudi upoznatih s tim pitanjem.

Ruska kompanija Automotive Technologies u prosincu prošle godine uvezla je najmanje 42 automobilska kompleta za sklapanje modela Citroen C5 Aircross u tvornici u Kalugi, koja je na papiru i dalje u većinskom vlasništvu grupacije Stellantis, pokazali su carinski dokumenti.

Proizveden u Kini, kit za montažu je proizveo kineski proizvođač Dongfeng Motor Group, inače Stellantisov partner za kinesko tržište. Dongfeng i Stellantis, kao treći najveći proizvođač automobila na svijetu po prihodu, vode komercijalno zajedničko ulaganje u Kini, na osnovu kojeg Dongfeng može proizvoditi i prodavati Stellantisove automobile u Kini. Međutim, Kinezi su očito prekršili partnerski odnos i ruskoj kompaniji Automotive Technologies dostavili montažne komplete uz pomoć kojih su Rusi sastavljali Citroen C5 Aircross u tvornici u Kalugi, piše Reuters.

Indikativno može biti i to da je Stellantis nedavno potpisao partnerski odnos s drugim kineskim proizvođačem – Leapmotor, te da želi raskinuti suradnju sa Dongfengom, koji se ovim potezom na neki način osvetio Stellantisu.

U svemu tome nije potpuno jasno jesu li su, polugotovi "kineski" Citroeni, sadržavali dijelove koji spadaju u okvir zapadnih sankcija Rusiji, koje s druge strane ne uključuju Peking. U carinskim podacima nema potvrde da je Stellantis znao za uvoz, ali inspekcije zapadnih tvrtki kao što su Ikea ili Carlsberg naglašavaju nedostatak kontrole nad svojim brendovima u Rusiji, nakon što su napustile zemlju poslije invazije na Ukrajinu u veljači 2022. godine. Kineska državna kompanija Dongfeng, rusko ministarstvo industrije i trgovine i Automotive Technologies nisu htjeli komentirati ovaj slučaj.

Kao odgovor na Reutersov izvještaj, Stellantis je s krajem 2023. zaključio da je izgubio kontrolu nad tvornicom u Rusiji, a kao rezultat toga priznao gubitak od 144 milijuna eura, uključujući gubitak od 87 milijuna eura u gotovini.

Stellantis posjeduje 70 posto tvornice u Kalugi, a preostalih 30 posto drži Mitsubishi Motors. Prije invazije Rusije na Ukrajinu, tvornica je proizvodila automobile: Peugeot, Citroen, Opel i Mitsubishi sa godišnjim kapacitetom od 125.000 vozila.