Euroazijski gospodarski savez (EGS), politički i gospodarski savez Rusije, Bjelorusije, Armenije, Kazahstana i Kirgistana osnovanog prošle godine, ovih je dana ambiciozno najavio skorašnji početak čitavog niza ambicioznih projekata poput skorašnjeg dovršetka svemirske luke Vostočni, autocesta koje će premežiti Središnju Aziju s Europom, nuklearne elektrane u Bjelorusiji, jedinstvene tvornice tekućeg plina na Arktiku, modernizacije ruskih željeznica te obnove ruskih stadiona za predstojeće svjetsko prvenstvo u nogometu 2018. i rekonstrukcije vrlo važne kirgistanske hidrocentrale
Kao jedan od najvažnijih projekata koji najavljuje EGS, kao jedinstveno ekonomsko tržište od 183 milijuna ljudi i BDP-om od preko četiri trilijuna dolara, jest izgradnja prometnog koridora Sjever - Jug koji bi trebao uz zapadnu obalu Kaspijskog jezera Rusije i Irana spajati preko Azerbejdžana. Ovaj veliki prometni projekt u kojem će sudjelovati tri zemlje bit će dug više od sedam tisuća kilometara te su za njega već osigurana sredstva.
Tim nevjerojatnim megaprojektom u bliskoj se budućnosti želi spojiti Sankt-Peterburg i Mumbai u Indiji sa zemljama Europske unije, čime bi znatno pojeftinio prijevoz robe. Kako je najavio armenski predsjednik Serž Sargasjan, dio trase kroz Armeniju trebao bi biti dovršen 2018., a gradit će se od betona, a ne asfalta, jer je rok eksploatacije betonskih autocesta dva puta veći od asfaltiranih.
Ambiciozno je zamišljena i autocesta Zapadna Kina - Zapadna Europa kao novi tržišni put svile. Naime, trenutačno kineska roba do Europe stiže morem za oko 45 dana, preko Transsibirske željeznice za 15 dana, a nakon izgradnje ove transkontinentalne autoceste, roba bi do potrošača mogla stići za nevjerojatnih deset dana, uz zaobilaženje skupog Sueskog kanala.
Zamisao je da autocesta prolazi teritorij Kine (3.425 km), Kazahstana (2.787 km) i Rusije (2.233 km), a koliko je ovaj projekt važan za gospodarstvo Kazahstana, govori podatak kako je nakon započetih radova na kazahstanskom dijelu autoceste broj izravnih stranih investicija u industriju proizvodnje građevinskih materijala porastao za 88 posto.
Rusija planira započeti izgradnju svog dijela autoceste najkasnije 2019., a tada bi trebala započeti razvijanje Sjevernog morskog puta. Kazahstan navodi da će preko spomenute autoceste uglavnom ići roba iz Zapadne Kine, dok bi istočni dio zemlje i nadalje koristio Transsibirske željeznice te Sjeverni morski put.
Sve je spremno i za modernizacija dviju najvećih ruskih željeznica, Transsibirske i Bajkaloamurske, planirana do kraja 2019. Projekt vrijedi oko devet milijardi dolara, a u okviru modernizacije grade se novi tuneli i postaje, dok je zasad već izgrađeno tisuću kilometara novih željezničkih pruga. Transsibirska željeznica je, inače, najduža na svijetu te kroz 9.300 kilometara pruga spaja dvadeset ruskih regija i 87 gradova.