Ruski investitori sklapaju dogovore s Grcima kako bi im pomogli privatizirati ekonomiju i isplatiti ogroman dug. Ruske željeznice RZD bi tako mogle potpuno preuzeti grčki TRAINOSE, a Gazprom je obnovio svoje pregovore s grčkim državnim distributerom goriva DEPA, prenosi sarajevski portal Klix.ba
Valentina Matvienko iz gornjeg doma ruskog parlamenta izrazila je interes svoje vlade za grčku ekonomiju. Zbog toga je otputovala s ruskim investitorima kako bi sudjelovala u grčkoj privatizaciji.
'Naš stav je da to nije akvizicija imovine, već podrška prijateljskoj Grčkoj u kompliciranoj ekonomskoj situaciji', rekla je Matvienko.
Grci se nadaju da će privatizacija i širenje željeznice pomoći u prikupljanju 19 milijardi eura, koliko im je potrebno da isplate dug. Grčka je od 2010. primila 240 milijardi eura od kreditora.
S ruskim investicijama u grčke željeznice, procijenjenim na tri milijarde dolara godišnje, Grčka bi postala dijelom Euroazijske transportne mreže te bi prevozila više putnika i namirnica u i iz Europe.
TRAINOSE prevozi 15 milijuna putnika i 4,5 milijuna tona tereta godišnje, a u lipnju je vrijednost kompanije procijenjena na 30 milijuna eura.
Grčka kriza, koja već šest godina vlada njenom ekonomijom, prisilila je zemlju da privatizira državnu imovinu kako bi isplatila dugove. U srpnju su propali pokušaji prodaje državne kompanije DEPA, a ruski državni gigant Gazprom opet je u pregovorima za kupovinu.
Valentina Matvienko, jedna od najmoćnijih žena u Rusiji, završava svoj trodnevni posjet Grčkoj u ulozi predsjednice Vijeća Federacije, u okviru koje se sastala s grčkim premijerom Antonisom Samarasom, primila Zlatnu medalju grčkog parlamenta te raspravljala o energetskoj industriji, sirijskom sukobu te nadolazećem grčkom predsjedanju Europskom unijom.