Kandidati na izborima za Predstavnički dom američkog Kongresa i Senat prikupili su rekordna sredstava u ovogodišnjoj kampanji i očekuje se da će prvi put potrošiti više od dvije milijarde dolara, prema novim podacima Savezne izborne komisije (FEC)
Ako se računa pojedinačno, za svako zastupničko mjesto u Kongresu potrošit će se oko četiri milijuna dolara.
Kandidati su ubrzano prikupljali sredstva, no to je u posljednjih nekoliko tjedana zasjenila plima potrošnje vanjskih interesnih skupina, čije bi potrošnja po procjenama mogla premašiti 400 milijuna dolara do izbora 2. studenoga.
Podaci FEC-a pokazuju da su kandidati za Kongres do prošloga tjedna izvijestili da su prikupili više od 1,5 milijarde dolara. Taj iznos premašuje ukupno prikupljena sredstva kongresnih kandidata na izborima 2006. i 2008. godine, pokazuju podaci FEC-a. Većina tog novca već je uložena u oglašavanje i druge troškove.
Istraživanje udruge građana Public Campaign Action Fund, predviđa da bi samo kandidati za Predstavnički dom, gdje se bira svih 435 mjesta, mogli potrošiti gotovo 1,5 milijarde dolara do dana izbora, a kandidati za Senat, gdje se bira trećina od 100 mjesta, preko 550 milijuna dolara.
Time bi ukupna potrošnja do kraja predizborne kampanje premašila dvije milijarde dolara.
Rekordna potrošnja u kampanji povezuje se s procjenom da su neizvjesne utrke za 90 mjesta u Predstavničkom domu, od kojih gotovo sva drže većinski demokrati. Izloženi kampanjama negativnog oglašavanja, koje financiraju interesne skupine povezane s oporbenim republikancima, oni ulažu velike napore i sredstva kako bi odgovorili na te napade.
'I članovi Kongresa i njihove izazivači trebaju skupiti ogroman novac kako bi odgovorili tim vanjskim skupinama. Kandidati gube kontrolu nad izborima, osim ako ne prikupe novac za vlastito oglašavanje', izjavio je David Donnelly, direktor Public Campaign Action Fund-a, koji se zalaže za javno financiranje izbora u SAD-u.
Kongresni izbori 2010. mogli bi postati prijelomnima, ne samo zbog promjene vladajuće većine u Kongresu, već i zbog količine novca utrošenog u kampanji, osobito u godini kada se na izborima ne bira i predsjednik, pa je manji interes i odziv birača.
U kampanji za predsjedničke izbore 2008., kandidati Barack Obama i John McCain zajedno su potrošili oko 1,8 milijarde dolara.
Ovogodišnje izbore obilježava i znatan broj bogatih kandidata koji kampanje djelomice financiraju vlastitim sredstvima. Tako je, primjerice republikanska kandidatkinja za Senat u Connecticutu, Linda McMahon, potrošila gotovo 40 milijuna dolara svoga novca.
U utrci za guvernera Kalifornije, republikanska kandidatkinja Meg Whitman, bivša predsjednica uprave eBuy-a, u kampanju je uložila 140 milijuna dolara vlastitih sredstava.