Kurikularnu reformu treba nastaviti, a onako kako ju je zamislio tim predvođen Borisom Jokićem SDP će je provesti u lokalnim sredinama u kojima osvoji vlast na lokalnim izborima. Poruka je to koju je u nedjelju poslao šef SDP-a Davor Bernardić. No pitanje je koliko od kurikuluma mogu provesti jedinice lokalne samouprave
Iako je Bernardić najavio nastavak kurikularne reforme na lokalnoj razini, nju u cijelosti SDP-ovi župani, gradonačelnici i načelnici neće moći provesti. Kurikulumi i nastavni program donosi se na nacionalnoj razini, u njih se lokalni čelnici neće moći miješati.
No Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama ipak daje lokalnim samoupravama neku mogućnost utjecaja, pogotovo u dijelu kurikuluma koji se odnosi na međupredmetne teme u kojima se spominju i teme poput poduzetništva ili održivog razvoja koje se mogu održavati u sklopu izvannastavnih aktivnosti.
Prema Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, jedinice lokalne samouprave mogu utjecati na plan rada, odnosno na to hoće li se nastava izvoditi u jednoj smjeni, hoće li biti produljenog boravka, ali i o mogućnosti izvannastavnih aktivnosti.
Osim toga, proračuni lokalnih samouprava imaju obol i u financiranju škola. Tako se iz lokalnih proračuna financira prijevoz učenika, naknade za prijevoz s posla i na posao profesora srednjih škola, materijalno i investicijsko održavanje škola, ali i izgradnja, dogradnja i rekonstrukcija školskog prostora te opremanje školskih ustanova.
Iz lokalnih proračuna mogu se financirati i programi rada s darovitim učenicima, obrazovanje učenika na jeziku i pismu nacionalnih manjina, opremanje škola kabinetskom, didaktičkom i informatičkom opremom, opremanje škola računalnim programima, opremanje školskih knjižnica lektirom, ali i programi od zajedničkog interesa za djelatnost školstva (sustav informiranja, stručno pedagoški ĉasopisi, stručne knjige, programi ustanova i stručnih udruga, obljetnice i manifestacije, programi izvannastavnih aktivnosti).
Usto lokalne samouprave mogu financirati i plaće i naknade učitelja i nastavnika u produljenom boravku i na nenastavne dane te troškove stručnih timova koji pružaju pomoć učenicima s teškoćama.
Na sve to upozorava i SDP-ov Franko Vidović koji je na Facebooku objasnio kako se u reformu obrazovanja može uključiti lokalna samouprava. 'U prvom redu treba težiti jednosmjenskom radu u školama, zatim produljenom boravku u školama, informatizaciji škola, veću pažnju pridavati izvannastavnim aktivnostima djece, ali i profesora, posebno obratiti pažnju i posebno raditi s darovitom djecom, ali s druge strane imati i poticati osobne asistente u nastavi za rad s djecom s teškoćama u razvoju. Treba bolje poraditi i na mreži školskog prijevoza učenika i sve to je baš u ingerenciji lokalne i regionalne samouprave', napisao je Vidović na Facebooku.