KAOS PRED ŠALTERIMA

Sedam sati u redu za bolničku pretragu

05.03.2009 u 10:27

Bionic
Reading

Nakon ukidanja mogućnosti telefonskog naručivanja na bolničke pretrage, zbog čega pacijenti sada moraju osobno doći u bolnicu da bi se naručili na CT, mamografiju, ultrazvuk ili druge dijagnostičke pretrage, gužve u nekim zagrebačkim bolnicama veće su nego ikad

Pred prijemnim pultovima dijagnostičkih odjela u KB Dubrava tako stoje nepregledne kolone ogorčenih pacijenata koji za samo jednu pretragu po nekoliko puta moraju na istom šalteru odčekati i po dva sata. Zbog nervoze i nesnalaženja pacijenata, u toj bolnici svakodnevno moraju uredovati i zaštitari, piše Novi list

– Ovo je sramota! Već sam triput čekala ovdje, a sad ću opet stajati u redu dva sada da dobijem svoj nalaz – požalila se postarija pacijentica stajući na začelje kolone od nekih pedesetak pacijenata. Prvi puta čekala je gotovo dva sata da bi se naručila, onda još toliko da joj termin pregleda upišu u kompjuterski sustav, treći puta stajala je u redu da bi se upisala na dan obavljanja pretrage, i na kraju da bi podigla nalaz. Na čisto administriranje, neovisno o čekanju reda za samu pretragu, potrošila je više od sedam sati!

U novom sustavu zbunjeno je i medicinsko osoblje, pa je tako liječnica sa ultrazvuka sama došla pozivati pacijente da izađu iz reda i dođu na pregled. Zbog činjenice da pacijenti i po dva sata čekaju da se upišu za pregled, liječnici sjede besposleni, ili pak sami moraju urgirati i pozivati pacijente da obave pretragu bez propisanog administrativnog protokola.

Je li do zastoja koji traje već dva mjeseca došlo samo zbog ukidanja telefonskog naručivanja pacijenata, ili dijelom zbog toga što bolnica u cilju smanjenja listi čekanja radi više pretraga, ili je naprosto riječ o nesnalaženju u novom sustavu, od ravnatelja bolnice, Milana Kujundžića, nismo dobili odgovor jer je na bolovanju, a njegovi suradnici nisu ovlašteni za komentiranje problema u funkcioniranju bolnice.

Osim osobnog naručivanja za pregled, krajem prošle godine uvedena je i mogućnost naručivanja e-mailom ili telefaxom, no to se u praksi, doznaje se od osoblja, vrlo malo koristi. Telefonsko naručivanje ukinuo je ministar Milinović krajem 2008. godine u okviru kampanje za kraće liste čekanja, i to kako bi se stalo na kraj istodobnom naručivanja pacijenta za istu pretragu u više bolnica, čime se liste čekanja umjetno »napuhavaju«.

Za razliku od zagrebačkog primjera, u Rijeci, iako kroz četiri jednice centralnog naručivanja u Kliničkom bolničkom centru Rijeka dnevno u prosjeku prođe između 2.000 i 2.500 ljudi, većih gužvi, kako smo uspjeli uvjeriti jučerašnjim obilaskom šaltera centralnog naručivanja na sušačkom i riječkom lokalitetu, nema. Zamjenik ravnatelja KBC-a Rijeka dr. Anđelko Đirlić potvrđuje da gužve ponekad doista nastaju, no nikad dosad nije vidio posebno velik red na šaltere.

– Dulji redovi ovise o tome kad pacijenti dolaze i kad su raspoloženi za dolazak. Primjerice, u jednici centralnog naručivanja na riječkom lokalitetu pacijenti dolaze već u 7 i 30 ujutro, iako jednica radi od osam sati do 18 sati. Normalno, u tih pola sata dok jedinica ne radi, stvori se red, kaže dr. Đirlić.

Uz jednicu na riječkom lokalitetu koja je smještena u upravnoj zgradi KBC-a Rijeka te onu na Sušaku smještenoj na ulazu u polikliniku, pacijenti se u Rijeci naručuju još u Klinici za dječje bolesti te Klinici za ginekologiju i porodništvo. Upitan koliko je ovaj novi način naručivanja utjecao na organizaciju rada u bolnici, zamjenik ravnatelja riječkog KBC-a ipak kaže da se centralnim naručivanjem ništa bitno nije promijenilo.