Tvrtka LNG Hrvatska u četvrtak je zaključila javni poziv za ulaganje u tu tvrtku - zaprimljeno je ukupno sedam ponuda ulagača, od čega četiri ponude industrijskih i tri ponude financijskih ulagača, izvijestili su iz te tvrtke
’Tvrtka je zaprimila ukupno sedam ponuda ulagača, od toga četiri ponude industrijskih ulagača i tri ponude financijskih ulagača. Može se istaknuti kako se radi o svjetski priznatim imenima u području plinskog i financijskog biznisa, što govori o prepoznavanju važnosti LNG terminala Krk na svjetskoj energetskoj sceni’, ističu iz tvrtke LNG Hrvatska.
U priopćenju se podsjeća kako su industrijski ulagači svoju ponudu mogli dostaviti zaključno s 30. studenoga, a financijski ulagači do 31. prosinca, do 12 sati.
Nakon isteka roka za dostavu ponuda slijedi postupak evaluacije i ocjene ponuda od strane pravnih i financijskih savjetnika i stručnih eksperata.
Cijeli postupak proveden je u skladu s terminskim planom usuglašenim s Europskom komisijom i sukladno Direktivama EU i pozitivnim propisima Republike Hrvatske, zaključuje se u priopćenju.
Tvrtka LNG Hrvatska je 21. srpnja objavila poziv ulagačima za sudjelovanje u postupku odabira investitora za razvoj LNG terminala na Krku. Prvotni je rok za dostavu ponuda bio do 15. prosinca, no početkom listopada on je produžen do 31. prosinca 2015. godine.
Vlada je gradnju LNG terminala za ukapljeni prirodni plin na Krku, procijenjene vrijednosti 600 milijuna eura, proglasila strateškim investicijskim projektom Republike Hrvatske. Za takve projekte je Zakonom o strateškim investicijskim projektima omogućeno da svi službeni postupci postaju žurni i imaju najviši prioritet.
Procijenjena vrijednost LNG-a na Krku je 600 milijuna eura, a uz plinovode i kompresorske stanice premašuje i milijardu eura. LNG terminal uvršten je i na listu Europske strategije energetske sigurnosti. Iz tvrtke LNG Hrvatska su još ranije objavili kako očekuju da će gradnja terminala početi sredinom 2016. godine te da će trajati tri godine.
Hrvatska godišnje troši oko 2,7 milijardi prostornih metara plina, dok bi kapacitet LNG terminala bio između četiri i šest milijardi prostornih metara. Stoga bi on, uz opskrbu Hrvatske, trebao služiti i dobavi plina za zemlje regije i EU-a.