Tijekom trenažnog leta zrakoplov MIG-21 dvosjed srušio se jučer na širem području Slatine u Virovitičko podravskoj županiji. Piloti su se spasili katapultiranjem nakon što je došlo do kvara na motoru borbenog zrakoplova. Umirovljeni pilot HRZ-a Ivan Selak kazao je u HTV-ovom Studiju 4 da će biti lako utvrditi uzrok pada zrakoplova jer je ostao čitav njegov rep gdje se nalazi 'crna kutija'
13:07 Piloti aviona Hrvatskog ratnog zrakoplovstva MIG-21 dvosjeda, koji se srušio tijekom planske obučne aktivnosti u utorak 6. prosinca 2022. godine u Virovitičko-podravskoj županiji koji su se uspješno katapultirali i prizemljili u stabilnom su stanju. Jedan pilot je nakon liječničkog pregleda zbog praćenja zdravstvenog stanja tijekom noći hospitaliziran te je jutros otpušten kući. Drugi pilot u jutarnjim satima 7. prosinca uspješno je operiran.
11:33 Vojni analitičar Marinko Ogorec bio je gost N1 Studija uživo i komentirao pad aviona MiG-21 kod Voćina.
Kaže da nas situacije poput ove ne bi trebale čuditi.
'To su ipak zrakoplovi stari 40 godina. Oni su odavno na isteku svojih resursa. Sretna je okolnost da su piloti preživjeli i da zrakoplov nije pao u naseljeno mjesto. Nasreću, sve je dobro završilo. Što se tiče pilota, oni moraju na nečemu letjeli. Znamo da je jedna ekipa otišla u Francusku na obuku na Rafaleima, kada dođu Rafalei, onda će situacija biti drugačija. Piloti se moraju na nečemu uvježbavati', rekao je Ogorec.
11:15 S obzirom na putanju, doista je moglo biti svega. Sreća, pribranost pilota je dovela do toga da nije bilo težih podsljedica. Posljedica je gubitak vojnog aviona, a ovo drugo je sve na sreću prošlo dobro", rekao je načelnik Voćina Predrag Filić.
"Prva reakcija ljudi jest da su bili uznemireni. No kad su saznali da je avion pao van naseljenog mjesta, građani su se primirili i institucije su dalje radile svoje posao", dodao je Filić.
10:44 U posljednjih 26 godina u Hrvatskoj je palo pet zrakoplova. 'Sretan sam što nije bilo stradalih, civilnih žrtava ni štete na objektima. Nadam se da će se piloti koji su prevezeni na promatranje u Zagreb brzo oporaviti i da neće biti posljedica na njihov daljnji život, kazao je Vidović za N1.
Smatra da su to su stvari koje se događaju i u najbolje opremljenim vojskama svijeta.
'Zrakoplovi zbog sile teže tendiraju tome da padnu', dodao je Vidović. Mišljenja je da je zrakoplovu starom 40 ili 50 godina teško utvrditi zamor materijala… >>>Više pročitajte ovdje<<<
9:52 Kako se neslužbeno doznaje, traži se još jedan padobran i još jedno sjedalo. U pripremi su dronovi, no zbog magle ne mogu poletjeti, javlja Dnevnik.hr.
9:43 'Mjestu pada zrakoplova se ne može ni na koji način prići, može se doći samo do centra mjesta Voćin. Mi ovdje na terenu možemo vidjeti da je i dalje uključena i civilna zaštita i vatrogasci i HGSS. Može se vidjeti i bespilotne letjelici koji će sudjelovati u današnjoj pretrazi terena. Teren je nepristupačan, radi se o šumi. U roku od 2 i pol sata pronađena su i dvojica pilota, a i sam MIG. Ovdje u Voćinu fomiran je i svojevrsni stožer. Neke prve i neslužbene informacije govore da je došlo do otkazivanja motora, ali predstavnici MORH-a nisu o tome htjeli spekulirati. Moguće je da ćemo na informacije o uzroku pada zrakoplova čekati mjesecima', javila je reporterka N1 s mjesta događaja.
9:18 Istraga o padu aviona Mig-21 se nastavlja, na terenu je Državno odvjetništvo, pripadnici Vojne policije, Povjerenstvo za istraživanje zrakoplovnih nesreća i policijski službenici MUP-a
Istraga pada aviona Hrvatskog ratnog zrakoplovstva MIG-21 dvosjeda, koji se srušio tijekom planske obučne aktivnosti u utorak 6. prosinca 2022. godine kod Slatine u Virovitičko-podravskoj županiji je u tijeku. Na terenu je nadležno Državno odvjetništvo, pripadnici Vojne policije, Povjerenstvo za istraživanje zrakoplovnih nesreća i policijski službenici MUP-a.
8:48 Selak je istaknuo da se avioni ne ruše zbog starosti, već zato što su u tom trenutku bili tehnički neispravni ili je došlo do greške pilota. Potvrdio je da i on raspolaže s informacijom da je bilo tehničkih problema na motoru zrakoplova. Izjavio je da su piloti donijeli pravilnu odluku kada su utvrdili da se ne može nastaviti let zrakoplovom pa su ga napustili katapultiranjem.
'Smatram da će istraga u budućnosti otkriti što je uzrok tih problema. Mislim da će biti relativno lako utvrditi uzroke zato jer je ostao čitav rep zrakoplova, a u njemu se nalazi 'crna kutija' koja registrira sve parametre leta i rada motora. Osim toga imamo i žive pilote kao svjedoke. Mislim da neće biti problem utvrditi uzroke nastanka tehničkih problema na avionu', rekao je Selak za HRT.