Unatoč vladinoj zabrani o angažiranju PR agencija tijelima državne uprave, pravnim osobama kojima je osnivač RH i poduzećima u kojima je država većinski vlasnik, neke PR agencije uspijevaju sklapati poslove s državnim institucijama. Jedna od njih je i Manjgura, u vlasništvu Krešimira Macana, koja je je sudjelovala i u izbornoj kampanji predsjednika Ive Josipovića
U prosincu prošle godine Vlada Zorana Milanovića učinila je iznimku, u odnosu na vlastitu zabranu, i Agenciji za ugljikovodike dozvolila da angažira privatnu PR agenciju. Kako ističu u Agenciji, dozvolu od vlade da angažiraju privatnu PR agenciju tražili su 's obzirom na gospodarski značaj teme istraživanja i eksploatacije ugljikovodika u Hrvatskoj i veliki interes koji je projekt izazvao u javnosti i medijima'.
Vlada im je to i dozvolila 4. prosinca 2014. godine, a potom su proveli postupak bagatelne nabave.
'Na pozivni natječaj javile su se tri tvrtke. Odabrana je tvrtka Manjgura d.o.o. s kojom je od 01. siječnja 2015. sklopljen Ugovor o pružanju usluge obavljanja poslova odnosa s javnošću za aktivnosti i informiranje javnosti o projektima istraživanja i eksploatacije ugljikovodika na godinu dana.', pojašnjavaju u AZU.
Ističu i kako je Agencija za ugljikovodike tim postupkom željela osigurati maksimalnu transparentnost u komunikaciji te potaknuti konstruktivni dijalog o temi sa širom javnosti, a koji će iznjedriti rješenja kojima će se osigurati maksimalna dobrobit za građane, gospodarstvo te okoliš RH.
Na pitanje koliko je ugovor s Manjgurom vrijedan nisu odgovorili.
Istoga dana kad je Agenciji za ugljikovodike odobren angažman privatne PR agencije, Vlada je i Croatiji Airlines odobrila da učini isto 'za potrebe projekta restrukturiranja i pronalaženja strateškog partnera'.
Kolarić: Zabrana je bemsislena i šteti vladi
Predsjednicu Hrvatske udruge za odnose s javnošću Aleksandru Kolarić, koja od početka tvrdi da je vladina odluka o zabrani besmislena i štetna, pitali smo kako komentira to da se ipak rade i iznimke u odnosu na zabranu.
'Upravo te iznimke pokazuju jasno da je zabranom počinjena ogromna šteta cijeloj vladi. Privatnim PR agencijama je počinjena reputacijska, a ne toliko financijska šteta, a sama zabrana dogodila se jer su komunikacijski stručnjaci kritizirali premijera Zorana Milanovića. Iznimke pokazuju kako se zabrana mora ukinuti jer ova vlada čak ni ono što radi dobro nije u stanju komunicirati prema javnosti.', ističe Kolarić.
Uvjerena je kako je posve apsurdno i besmisleno zabraniti samo jednoj privatnoj djelatnosti – u ovom slučaju privatnim PR agencijama - da posluju s javnim, odnosno državnim sektorom.
'Tom diskriminacijskom odlukom, Zoran Milanović je napravio najviše štete sebi i svojoj vladi', zaključila je Kolarić.