Veliki proizvođači higijenskih uložaka u Kini ispričavaju se nakon što su optuženi da prodaju uloške koji su kraći nego što se reklamiraju
Žene u Kini su počele postavljati videa po društvenim mrežama na kojima mjere duljinu higijenskih uložaka pokazujući da većina njih nije ispunila ono što je navedeno na pakiranju, izvještava BBC.
Galama se proširila na šira nezadovoljstva zbog toga što su žene zakinute proizvodima za žensku higijenu, koji su u Kini bili skandali u vezi sa sigurnošću. U jednom od najranijih videa, objavljenom 3. studenog, korisnica na kineskoj društvenoj mreži Xiaohongshu je izmjerila devet uložaka, pokazavši da svi nisu u skladu s duljinom navedenom na pakiranju.
'Hoće li ti rezanje nekoliko centimetara pomoći da se obogatiš?' napisala je korisnica u svom videu.
Otkriće je ubrzo šokiralo javnost, a potrošači su im poručili da se varaju. Kineske novine The Paper su otkrile da je gotovo 90 posto proizvoda 'skraćeno' te da je dimenzija 10 mm kraća nego što je navedeno na pakiranju. U većini njih su se nalazili i kraći slojevi koji upijaju iscjedak.
Nakon brojnih pritužbi, vlasti trenutačno revidiraju nacionalni standard o higijenskim ulošcima. Popularni kineski brend uložaka ABC je odgovorio da 'ako ne možete prihvatiti razliku u duljini, onda ih ne kupujte'. Kasnije su kazali da im je 'duboko žao' zbog 'neprimjerenog' odgovora te su dodali da će poboljšati svoje proizvode. Druge tvrtke, uključujući Shecare i Beishute, također su se ispričale.
Kineski državni mediji također su se uključili u kontroverzu, kritizirajući proizvođače. 'Kao svakodnevna potreba žena, kvaliteta higijenskih uložaka izravno je povezana sa zdravljem i udobnošću korisnica', stoji u članku Xinhue. 'Problemi koji postoje u nekim proizvodima na tržištu ne mogu se zanemariti'.
Higijenski ulošci najčešće su korišteni proizvodi za žensku higijenu u Kini, gdje se tržište procjenjuje na 13 milijardi dolara. Međutim, proizvodi su također dospjeli na naslovnice tijekom godina zbog upitne sigurnosti.
U 2016. policija je otkrila veliku operaciju 'lažnih higijenskih uložaka' u jugoistočnoj Kini, gdje su milijuni higijenskih uložaka proizvedeni u tvornici bez odgovarajućih higijenskih mjera i pakirani kao popularni brendovi. Godine 2021., popularni brend ženske higijene Space 7 ispričao se i obećao istragu nakon što je žena tvrdila da je pronašla iglu u jednom od uložaka.
'Higijenski ulošci popuštaju centimetar; žene popuštaju cijeli život' glasi trendovski hashtag na Weibu.