IZVANREDNA SITUACIJA

Skoplje se guši u smogu zbog kojeg trudnice i stariji od 60 ne moraju na posao

09.01.2018 u 15:46

Bionic
Reading

Makedonska vlada je, u okviru izvanrednih mjera za borbu protiv visoke razine zagađenja, u utorak odlučila da javni promet bude privremeno besplatan za sve građane Skoplja te da trudnice i stariji od 60 godina ne moraju ići na posao

Vlada u Skoplju objavila je da je onečišćenje zraka četiri puta veće od dozvoljene granice, navodeći kako je donijela odluku o zabrani ulaska kamiona u grad. Pored toga, donesena je odluka prema kojoj trudnice i ljudi stariji od 60 godina ne moraju ići na posao.

Mjere će biti na snazi dok se onečišćenje ne smanji.

Skoplje svake zime ima velikih problema sa zagađenjem, što je rezultat emisije štetnih plinova industrije, grijanja na drva i ispušnih plinova koje izbacuju stari automobili.

Stoga je u više makedonskih gradova već nekoliko dana na snazi crveni alarm zbog onečišćenja zraka, a najzagađeniji su Strumica i Skoplje.

Visoke vrijednosti zagađenja zabilježene su na svim mjernim postajama u Skoplju. Visoka zagađenost zraka zabilježena je i u Bitoli, Tetovu, Kumanovu te Kavadarcima.

Zagađenje Skoplja
  • Zagađenje Skoplja
  • Zagađenje Skoplja
  • Zagađenje Skoplja
  • Zagađenje Skoplja
  • Zagađenje Skoplja
    +11
Zagađenje Skoplja Izvor: Reuters / Autor: OGNEN TEOFILOVSKI

Skoplje je i inače na vrhu popisa najzagađenijih europskih glavnih gradova, a slijede ga Tirana te Sarajevo.

Gradske vlasti već duže vrijeme preporučuju građanima da što manje borave na otvorenom i pozivaju ih da za ogrjev koriste čisto drvo, a ne otpadno ulje, otpadno i bojano drvo, plastiku i gumu.

Skoplje je najzagađeniji europski glavni grad Izvor: Društvene mreže / Autor: Ivan Petrovski

Preporučeno je da se što manje koriste teška motorna vozila, dok su industrijski pogoni u Skoplju pozvani da smanje rad na ono što je najnužnije za tehnološki proces kako bi što manje zagađivali zrak.

Savez gospodarskih komora upozorio je pak da je najveći krivac za zagađenje zraka u Makedoniji uvoz polovnih automobila u posljednjih pet godina te je zatražio hitno uvođenje standarda EURO 4.