Igra koju danas recenziramo nije imala nimalo lak put od početka razvoja do trenutka kada se pojavila na policama trgovina. Tijekom 2011. godine projekt je ugasio Activision koji ga je dotad financirao i činilo se da tu priča staje. , netko vrlo pametan u Square Enixu odlučio je preuzeti igru i dovršiti je
Razvoj Sleeping Dogsa započeo je još tamo negdje 2008. godine pod imenom Black Lotus. U međuvremenu je projekt zapeo za oko ljudima iz Activisiona koji je odlučio financirati projekt i od njega napraviti treću epizodu u serijalu True Crime. Godina su prolazile, a tako i milijuni dolara utrošeni u razvoj, sve do 2011. kada je Activision odlučio zatvoriti slavinu, frustriran brojnim odgodama. Upravo tim više iznenađuje to što je Square Enix nedavno uspio objaviti iznimno dobru i dovršenu igru, što znači da je i u vrijeme otkazivanja bila nadomak finalne faze.
Bilo kako bilo, možemo biti zahvalni Square Enixu jer Sleeping Dogs je igra koja u potpunosti zaslužuje nekoliko desetaka sati vašega slobodnog vremena. Pa krenimo redom...
PRIČA
Sleeping Dogs je open-world igra koju se zbog toga masovno uspoređuje s GTA i Saints Row, no takvim usporedbama zaista nema mjesta jer Dogs je svijet za sebe. Igrač preuzima ulogu detektiva Wei Shena koji iz San Francisca dolazi u Hong Kong kako bi se infiltrirao u Triade tj. klan 'Son On Yee' i razotkrio ih iznutra. Wei Shen tako će u isto vrijeme obavljati zadatke za jednu i drugu stranu što će s vremenom ostavljati posljedicu na njegovoj psihi. Naime, osim što će biti u razdoru jer će za svoju bandu obavljati ezgekucije i različite gadosti, on će se s vremenom početi emocionalno povezivati s ljudima koje bi zapravo trebao raskrinkati. A povezat ćete se i vi jer studio United Front Games obavio je iznimno dobar posao na samom scenariju i njegovoj uvjerljivosti. Bilo da se radilo o ljudima u Triadama ili policiji, likovi su iznimno živopisni i uvjerljivi, a vašem povezivanju s njima pridonijet će i scenarij prepun tragedija.
Da, Sleeping Dogs ima prilično mračnu i ozbiljnu priču i upravo ga to ponajviše izdvaja od serijala GTA i Saints Row. Ukoliko vam se ostali aspekti igre možda i ne svide previše, priča je dovoljno dobra da vas zadrži do samoga kraja.
GAMEPLAY
U maniri bezbrojnih akcijskih filmova snimljenih u Hong Kongu kojima je igra sasvim očito inspirirana, Wei Shen je majstor borilačkih vještina. Iako ima svojih problema, borba je odrađena jako dobro. Dapače, u open world igri nećete naći bolju, ako isključimo nenadmašno remek-djelo Arkham City. Igru započinjete s nekoliko osnovnih poteza, a obavljanjem zadataka za Triade skupljate podove kojima onda u lokalnoj školi učite nove poteze. Već nakon nekoliko sati comboi će padati ko od šale, no to neće baš uvijek završavati dobro po vas. Nažalost, kontrole nisu uvijek responzivne koliko bi trebale biti i to će vam povremeno priuštiti pokoji poraz, kao i problematični lock-on u borbi s više neprijatelja istovremeno. Kada prokužite problematične točke sve će ići mnogo bolje, no i dalje će ostati itekako izazovno i to zaslužuje svaku pohvalu. Svaku borbu valja odrađivati strpljivo jer uz brzanje i nepromišljeno udaranje nemate gotovo nikakve šanse za preživljavanje.
Još jedna novina su i 'Enviromental kills'. Naime, za vrijeme svake borbe u okolini će se 'zacrvenjeti' određeni objekti. Jedinom potezom obuhvaćate neprijatelja, a onda ga dovučete do telefonske govornice / ventilacije / akvarija / brojila električne energije i tu odradite jedan efektni fatality. Osim što su efektni, 'Enviromental kills' iznimno su korisni u borbi s nekoliko jačih suparnika, jer nakon njih više se nitko neće dići na noge i pokušati vas opet napasti. Guranje tuđih glava u propeler ventilacije nikada nije bilo ljepše.
Ništa lošije nije odrađena ni borba vatrenim oružjem u kojoj postoji cover sistem koji prebacivanjem preko zaklona dovodi do slow motiona što vam opet omogućuje lakšu eliminaciju i do nekoliko neprijatelja odjednom. Slow motion funkcionira samo na taj način i tako je zapravo i bolje da ne bi došlo do zasićenja kao što je to bio slučaj u recentnom Max Payneu 3. No borba vatrenim oružjem ipak je prelagana ako u obzir uzmemo prilično izazovnu borbu prsa o prsa i, naravno – ne donosi osjećaj nadmoći kao što je to slučaj nakon kvalitetnog šamaranja nekoliko dilera u mračnoj uličici.
Osim borbom, Sleeping Dogs ponosi se i potjerama, kako trkačkim, tako i automobilističkim. Kretanje na nogama na rubu je parkoura i iznimno je tečno, a skriptirane potjere zaista su spektakularne, dok automobilističke graniče sa znanstvenom fantastikom. Kada se automobilom približite drugom automobilu, Wei Shen otvara vrata i iskače na krov automobila ispred i ulazi u njega. Zvuči očajno, ali izgleda jako dobro, vjerujte nam.
Oružane potjere automobilima također su odrađene jako dobro, miljama bolje no u primjerice GTA4. Nažalost, fizikalni model automobila prilično je loš i dok vozite one slabije imate osjećaj kao da se teglite u kutiji šibica. Iskustvo vožnje postaje nešto bolje kasnije kada se dokopate jačih automobila, no povlačenje ručne u zavoju nema ni približan efekt kao ista radnja u GTA-u.
ISKUSTVENI BODOVI
Wen Shei kroz igru sakuplja tri vrste experience bodova; obavljanjem policijskih poslova, obavljanjem poslova za bandu i pomaganjem običnim građanima koji će vas za pomoć moliti u prolazu. Uz to, grad je prepun bandi koje raspačavaju drogu i uvijek su dobar način za prikupiti pokoji XP više. Na taj način zadovoljavate sve tri strane, iako pomaganje građanima nije obavezno. I bolje da je tako jer su sporedne misije u većini slučajeva čisto gubljenje vremena.
TEHNIČKI DETALJI
Hong Kong oduševljava, zaista. Grad je zaista ogroman i vrlo varijabilan – ima tu brojnih sirotinjskih četvrti, ali i bogatijih dijelova grada koji uz igru svjetlosti i sjene povremeno zaista oduzimaju dah. Kada pak padne mrak, Hong Kong se pretvara u neonsku meku koja uz kišu instantno podsjeća na 'Blade Runner', remek-djelo Ridleyja Scotta. Grad je ispunjen trgovinama, manjim i većim lukama, spremištima, hotelima, impresivnim budističkim hramovima, igralištima.
Ponekad je pravi užitak jednostavno sjesti u automobil i uživati u genijalno modeliranom gradu. Da se razumijemo, Sleeping Dogs ne predstavlja vrh grafičkog prikaza današnjice, ni približno. No dizajneri su odradili izvrstan posao i grad učinili ogromnim, impresivnim i živim. Američki gradovi u igrama već su potrošeni materijal i Hong Kong tu ulazi kao dugo priželjkivano osvježenje.
Obični prolaznici na cesti izgledaju vrlo generično, no likovi bitni za priču modelirani su prilično dobro, uz vrlo manjkave facijalne ekspresije. No to nadoknađuju izvrsno napisani dijalozi i sinkronizacija u kojoj su sudjelovala velika glumačka imena poput Toma Wilkinsona i Emme Stone. S druge strane, zvukovi vozila na rubu su očaja.
ZAKLJUČAK
Sleeping Dogs daleko je od toga da bude nekakvo remek-djelo, no on to ne pokušava ni biti. Baš suprotno, pun je problema koji iziskuju navikavanje, no kada igri posvetite barem nekoliko prvih sati ona će vas potpuno uvući u mračan svijet mafijaških sukoba, ali i osobnih moralnih dilema protagonista. United Front Games u open world igru uspio je ukomponirati fantastičan scenarij, borilačke vještine, sulude auto potjere, karizmatične likove... Niz je zaista poduži. Uglavnom, imate našu toplu preporuku, jer Sleeping Dogs jedna je od najboljih igara u svom žanru - ikad.