Slovenija će od 1. srpnja umjesto dosadašnjih godišnjih i polugodišnjih uvesti i kraće vinjete, tjedne i mjesečne, odlučio je u utorak slovenski parlament izmjenama dosadašnjeg zakona o javnim cestama.
Iako cijene vinjeta tek treba potvrditi vlada posebnom uredbom, ministar prometa Patrick Vlačič najavio je da će godišnja vinjeta stajati 95 eura, tjedna 15, a mjesečna između 30 i 35 eura.
Oporba je glasovala protiv izmjena zakona, navodeći da kraće vinjete utječu na cijenu godišnjih kojima se najviše služe domaći vozači, i koje su do sada stajale samo 55 eura.
Zastupnici vladajućih stranaka optužuju bivšu vladu za neprilike koje Slovenija zbog vinjeta doživljava u Bruxellesu. Tvrde da je vinjete uvela bez potrebna savjetovanja s Bruxellesom zbog čega je lani Europska komisija uvela postupak protiv Slovenije, tvrdeći da se neuvođenjem "kraćih" vinjeta diskriminirani vozači u provozu.
Iako su kritizirali bivšu vladu zbog teškoća s vinjetama, zastupnici stranaka koalicije lijevog centra odbili su tvrdnje oporbe da su popustili "političkim ucjenama" iz Bruxellesa pristavši na uvođenje kraćih vinjeta.
Ministar prometa Vlačič izjavio je kako očekuje da će nakon uvođenja kraćih vinjeta Bruxelles obustaviti postupak protiv Slovenije koji je pokrenuo tvrdeći da je slovenski sustav vinjeta diskriminatoran.
Predsjednik parlamenta Pavel Gantar kritizirao je bivšu vladu što je, uz premalo promišljene vinjete, ceste financirala novim javnim i inozemnim zaduženjima.
Iskustvo susjedne Austrije pokazuje da sustav vinjeta u državama koje ga preuzmu postaje popularan među vozačima, tako da takav način naplate cestarine umjesto "privremena" poslije postane "trajno" rješenje koje je teško promijeniti, izjavio je Gantar.