Tportal

Preuzmi tportal aplikaciju

Instaliraj

16 eura za 6 kilometara

Slovenski političari traže od Vlade ukidanje vinjeta za cestu od koje profitira hrvatski turizam

~2 min

03.04.2025 u 07:48

Bionic
Reading

Ovih je dana ponovno aktualiziran problem plaćanja vinjete za prometnicu koja povezuju Istru s Italijom, gdje mnogi stanovnici Umaga i Buja rade, odnosno lokalne prometnice kojima Talijani dolaze na ljetovanje u Hrvatsku.

Slovenija, svojim sustavom vinjeta, stvara probleme i sebi i susjedima, jer vozači pokušavaju izbjeći ovu dionicu za koju je potrebna vinjeta, stvarajući pritom gužve oko Kopra. Radi se o dionici od svega 5,8 kilometara između Kopra i talijanske granice, na kojoj je potrebno platiti najnižu cijenu slovenske vinjete od 16 eura. Iako vinjeta vrijedi sedam dana, turistima koji dolaze u Hrvatsku ona često postane neupotrebljiva jer ostaju duže, a isto vrijedi i za radnike u Italiji, piše Večernji list.

Lokalno stanovništvo koje poznaje teren zna da postoji još jedna, ali daleko lošija cesta osim ove sporne, ali ona produljuje puta za pola sata, no za nju ne znaju stranci koji koriste druge alternative kojima zagušuju promet u Kopru. S druge strane, kazna koju ćete platiti ako vas policija koja vas čeka na izlazu s ceste, odnosno na granici, uhvati bez vinjete na trasi od nepunih šest kilometara iznosi 150 eura.

S obzirom na to da je riječ o malom dijelu lokalne ceste koja je nejasno označena kao cesta pod naplatom, Istrijani i Talijani već neko vrijeme traže od Slovenaca da naplatu ukinu. Tom se zahtjevu ovih dana pridružila i potpredsjednica slovenskog parlamenta Meira Hot koja živi u Piranu i odlučila je pokrenuti peticiju za ukidanje vinjete na toj dionici.

'Peticiju sam pokrenula jer mi lokalni Istrijani već godinama apeliramo na našu Vladu. Plaća se puna cijena za autocestu koja zapravo to i nije, nego samo prigradska cesta. Vinjeta je uzrokovala gubitak vikend-gostiju, a važno je znati i da je takva naplata u suprotnosti s Osimskim sporazumima koji propisuju slobodan promet u pograničnim zonama između Hrvatske, Slovenije i Italije. Tog se sporazuma Italija drži, jer oni ne naplaćuju čak 30 kilometara autoceste između Trsta i Monfalconea', kazala je Meira Hot.

No, dio stanovnika i političara slovenskog priobalja nije sklon ukidanju vinjete. Smatraju da vinjeta treba ostati jer svi koji ovuda prolaze idu u Hrvatsku pa i Slovenci moraju od toga imati koristi. Dodaju i da Hrvati naplaćuju prolazak svojim prometnicama te da se također ne drže Osimskih sporazuma te da su Slovenci već neke prometnice uz obalu oslobodili plaćanja vinjete na zahtjev Hrvata, ali da takvu protuuslugu nisu dobili.