Što učiniti u situaciji kad turisti domaćina obavijeste da su zaraženi koronavirusom i ne mogu napustiti smještaj u predviđenom vremenu, objasnila je za N1 Barbara Marković iz Udruge obiteljskog smještaja
'Što se tiče gostiju koji su pozitivni, oni trebaju imati PCR test kao potvrdu da su zaraženi, brzi antigenski test se ne priznaje. Što se tiče platformi, one su nedorečene, većina ih preporučuje da gost ode kući. Ako ste došli autom, jednostavno je, sjednete u auto i odete kući. Ako ste došli avionom, onda taj domaćin može nazvati stožer, oni su jako susretljivi. Postoje određena mjesta, karantene, gdje oni mogu otići', objasnila je Marković za N1.
'Ako se to dogodi, i oni su u smještaju u kojem nema slobodnih smještajnih jedinica, idu u karantenu. Ako ima, oni ostaju i plaćaju smještaj', istaknula je.
Kad je riječ o onemogućavanju novih rezervacija u takvim situacijama od strane platformi, Marković kaže da se to događa samo u slučaju kada je i domaćin zaražen i ima simptome bolesti. U tom slučaju domaćin bi sam trebao obavijestiti platformu, koja će mu besplatno otkazati rezervacije.
Što se događa kada domaćin nazove stožer civilne zaštite? Marković objašnjava kako oni mogu ponuditi karantenu: 'Postoji nekoliko mjesta u kojima se goste smješta u izolaciju. Mi poštujemo sve mjere, ali na kraju dana je najvažnije da ste cijepljeni da zarazu ne širite dalje'.
'Iznajmljivač može biit svako, a domaćin zna kako se ponaša'
Govoreći o tome kako su neki iznajmljivači počeli otkazivati rezervacije gostima kad su shvatili da će ipak moći iznajmljivati po većoj cijeni od one koju su prvodno ponudili, Marković ističe kako “postoji razlika između iznajmljivača i domaćina u turizmu”.
'Iznajmljivač može biti svako, a domaćin zna kako se ponaša. To su iznimke, ali nisu pravilo. Zbog nekolicine takvih svi ostali u obiteljskom smještaju patimo. Mene to smeta jer znam puno ljudi koji se bore i nastoje gostima ponuditi maksimalno i oni su upeteni u takvu priču… Takvim iznajmljivačima bih poručila da se ne bave turizmom, neka stan daju u trajni najam', poručuje Marković, koja na pitanje kako se gosti mogu zaštiti odgovara - jako teško.
'Ako iznajmljivač otkaže, on će platiti neke penale platformi, ali minimalne. Ali, to je kratkog vijeka, padate na platformi, to nije dobro. Masu puta smo govorili da nije pametno u visokoj sezoni smanjivati cijene', objasnila je.
'U Splitu se trenutno ne može naći nijedan apartman'
I gosti otkazuju rezervacije, dosta ih rezervira više jedinica, pa kad nađe jeftiniju, otkažu sve. 'Sve te platforme imaju dodatne platforme i dogodi im se overbooking. Nama se dogodilo da su gosti rezervirali 14 dana i došli s potvrdom za rezervaciju koju mi nemamo. U tom slučaju se zove platforma i oni traže drugi smještaj', objasnila je Marković, koja u komunikaciji s platformama nije imala problema.
Komentirajući cijene smještaja u Splitu, rekla je kako se 'u Splitu trenutno ne može naći nijedan apartman', ali da se cijene kreću od 100 eura na više. 'Oni skuplji nisu puno smanjivali cijenu, ali imaju dodatne usluge i rade dobro i dalje', rekla je Marković za N1.