Kada izlaze DLC-ovi ovakvog kalibra, svatko bi na njih trebao baciti pogled
Krajem prošle godine gejmerski svijet impresionirao je Bethesdin sandbox rpg Elder Scrolls: Skyrim. Mnogi su prigovarali kako sandbox struktura igre zapravo nema skoro nikakav utjecaj na sam rasplet igre i kako, zamislite, vi u konačnici i dalje dolazite do više-manje istog razvoja događaja bez obzira što radili. Ostatak je, u drugu ruku, zavolio igru i završio ju i po nekoliko puta. Mi smo se zadovoljili sa šezdesetak sati igranja stealth archera. Naš junak je u ranijoj fazi svoje karijere imao aspiracije za destruction magijom, no s vremenom je shvatio da stealth na 100 omogućuje odapinjanje strijela u protivničke prepone sa 10 cm udaljenosti i ostavio se mađijanja u korist kasapljenja negativaca strelicama. Drugim riječima, nije nam na pamet padalo započinjati igru s drugim likom.
Nego, vratimo se mi na temu. Kao što vrlo vjerojatno znate, Bethesda je nedavno objavila prve vijesti vezane uz nadolazeću veliku Skyrimovu ekspanziju pod imenom Dawnguard. Na oduševljenje svih koji su kukali kako vampiri u Skyrimu nisu imali baš tamo neki prevelik utjecaj, ovaj dodatak taj bi problem trebao riješiti na ekstremni način. Dawnguard je Skyrim s vampirima. Doslovno. U njemu centar scene zauzima stanoviti vampirski lord pod imenom Harkon koji više-manje planira eliminirati sunce. Da, zvuči blentavo - no vodite računa o tome da to pokušava odraditi pomoću elder scrolla. Drugim riječima, on planira izvrnuti tvar kreacije kako bi ona više pogodovala krvopijama. Na putu između Harkona i njegovog zlog nauma stoji Dawnguard, red ratnika koji su specijalizirani za lov na vampire. Na vama će, dakako, biti da izaberete stranu te postanete ubica vampira ili vampir.
Zanimljiva stvar kod Dawnguarda je da će osim krvopija u igri veću ulogu zauzimati vukodlaci i vodorige. Da, vodorige. Za one sklonije anglicizmima, vodoriga znači 'gargoyle'. Još nije do kraja objavljeno koji bog će gargoylevi raditi u igri, no ono što bi moglo oduševiti igrače je da svaka od mitskih karakondžula dobiva svoj posebni skill tree. Ovo će do neke mjere igraču dati osjećaj osobnog napretka unutar nove sredine. Zgodan potez.
U igru je također ubačena plejada novih čudovišta poput oklopljenih trolova, epskih zmajeva i sličnih atrakcija. Kao šećer na kraju, tu su i mountovi na kojima se možete boriti, kao i dražesna kolekcija alata za ubijanje od kojih je za sada objavljen samo samostrel. Što se čuvenih dragon mountova tiče, Bethesda za sada šuti k'o zalivena. Međutim, ne bismo se čudili da se i to desi u Dawnguardu.
Datum igre još, naravno, nije objavljen. Međutim, drago nam je vidjeti kako se svijet Skyrima polako povećava. Također, uvođenje konkretne odluke putem koje određujete tijek radnje jako je dobra stvar, s obzirom da originalni Skyrim nije pretjerano zazirao od držanja jedne čvrste fabularne crte. Za sada nam samo ostaje da oštrimo zube i nadamo se najboljem.
Nego, ono što smo također htjeli spomenuti su naša mišljenja o igri nakon više od pola godine od njenog izlaska. Skyrim je, barem dosad, postao ikonički RPG. I to bez sveprisutne multiplayer komponente. Zbog toga zaista moramo Bethesdi skinuti kapu. Što se same priče i štimunga tiče, moramo priznati da smo ju malo precijenili. Iz perspektive same fabule, Skyrim je jako dobro odrađen. Međutim, vaš utjecaj na konačni ishod koji smo već spomenuli na početku članka je minimalan. Da bude još bolje, igra ima veliki milestone koji je zapravo njen svršetak, te nakon toga ne daje nikakvo zaokruženje radnje. Sve osim toga je, iskreno, napravljeno jako, jako dobro. Borba je i dalje solidna, grafika je i dalje lijepa, a atmosfera je apsolutno prva liga. Ako Dawnguard napravi sve što je obećao, mogao bi čitavo iskustvo podignuti na jednu potpuno novu razinu.