OSTVARENJE BANDIĆEVE VIZIJE

Što se sve krije u tajanstvenom podrumu iz kojeg će se nadzirati promet u Zagrebu

14.11.2024 u 16:12

Bionic
Reading

Zagrebački Centar za nadzor i upravljanje prometom (CNUP) priča je stara više od desetljeća. Do danas je u metropoli umreženo 88 semaforiziranih raskrižja, a kad CNUP zaživi u svojem prostoru, trebao bi pod kontrolom imati njih 150

Bilo je to 2013. godine, kada je Milan Bandić, pokojni zagrebački gradonačelnik, pozvao novinare u tzv. pametnu sobu u Gradskoj upravi kako bi predstavio Projekt razvoja sustava automatskog upravljanja prometom.

Kazao je da će prvi rezultati u gradskom prometu biti vidljivi za dvije do dvije i pol godine, a za realizaciju cijelog projekta, vrijednog 300 milijuna kuna, trebat će šest godina, tako da će u cijelosti profunkcionirati 2020. godine.

Najavio je tada da će se svakih šest mjeseci objavljivati izvješće kako stvari napreduju. Nije objavljeno nijedno. Tek potkraj 2017. godine Grad je pokrenuo izradu studije izvodljivosti za projekt predstavljen četiri godine ranije.

Prije dvije godine nova gradska uprava ponovno je pokrenula priču oko tog centra, a u srijedu je Andro Pavuna prezentirao i rendere kako bi trebao izgledati te najavio da projekt ide u javnu nabavu.

Nadzor prometa iz podruma

Iako CNUP u ovom trenutku čini jedna soba koja, kako je rekao Pavuna, nije reprezentativna i za pokazivanje, a stvar je više softverska, u budućnosti bi trebao biti smješten u podrumu zgrade u Branimirovoj ulici, u kojoj se nalazi gradski ured za promet. Sastojat će se od tri prostorije, velike kontrolne sobe s konzolama iz koje će se upravljati i dvije manje - jedne za voditelja i druge za sastanke.

U ovom trenutku u Zagrebu je umreženo 88 semaforiziranih raskrižja i Pavuna je izrazio uvjerenje da će do kraja godine ostvariti zacrtani cilj od njih sto, a kad CNUP bude uređen, bit će ih oko 150.

U operativnoj sobi radit će četiri operatera u jednoj smjeni. U perspektivi je cilj uvesti i popodnevnu smjenu, a kada se spoji 200 raskršća, onda moguće i treću.

CNUP će biti, kako je naveo, na visokoj tehnološkoj razini, a njegovom uspostavom planira se i nabava softvera koji će ići u smjeru potpune automatizacije s mogućnošću predlaganja operateru što mu je činiti.

Konferencija za medije o velikim projektima cestovne infrastrukture: Andro Pavuna Izvor: Pixsell / Autor: Zeljko Hladika/PIXSELL

Naveo je da je nabava za sva raskrižja na Horvaćanskoj cesti u tijeku jer je cilj da tramvaji imaju prioritet prolaska kroz ona na kojima imaju koridor, a ne da se događa da zbog semafora voze po Vukovarskoj kao po Savskoj.

Dodajmo da je u tijeku tender za nabavu opreme za treću fazu CNUP-a vrijedan pet milijuna eura te da je Grad u savjetovanje stavio nabavu za posao od 700 tisuća eura za povezivanje opreme s CNUP-om u zoni područja omeđenog licom/Jurišićevom na sjeveru, Frankopanskom/Savskom na zapadu, željezničkom prugom na jugu i Draškovićevom ulicom na istoku, kao i područje SRC-a Jarun.