Uvođenje dinamičkih traka na Aveniji Vukovar na potezu od Ozaljske do Florijana Andrašeca te na dijelu ulice Ribnjak, kao i postavljanje fizičke barijere kojom će se odvojiti žuta traka za autobuse na dijelu Bukovačke ulice, novosti su koje bi sljedeće godine trebale malo olakšati prometovanje spomenutim dionicama
Novine koje se planiraju uvesti prezentirao je Andro Pavuna, pročelnik Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, kazavši da je jasno da čarobni štapić za poboljšanje stanja u prometu ne postoji sve dok broj automobila na zagrebačkim cestama raste tri, četiri posto godišnje. Uz to, istaknuo je da tramvajski vozni park nije obnavljan petnaestak godina i da su novi naručeni, ali ne mogu doći preko noći.
Dinamičke trake na Trešnjevci i Ribnjaku
'Rješenje je da dio ljudi prijeđe u javni prijevoz i na održive oblike prijevoza', kazao je Pavuna i izrazio uvjerenje da će novine koje planiraju uvesti napraviti određene pomake. Istaknuo je da je već pomicanje semafora za tridesetak metara na križanju Avenije Vukovar i Florijana Andrašeca, uvođenje treće trake u smjeru istoka na njemu te sinkronizacijom ovog raskrižja sa semaforom na Cerničkoj došlo do 17-postotnog povećanja protočnosti.
'Nadamo se da ćemo kada se ljudi naviknu na treću traku doći do 20 posto. Ovo nam je bilo iznimno bitno zbog čepa na Ozaljskoj i Krapinskoj i činjenice da je zbog njega trpio tramvajski promet', kazao je Pavuna.
Sljedeće godine, najvjerojatnije u jesen, na ovom potezu planira se uvesti tzv. dinamička traka. U praksi bi to značilo da bi srednja traka od Ozaljske do Florijana Andrašeca u jutarnjim satima, odnosno do podneva, služila za promet u smjeru istoka, a nakon toga bi se vratila u sadašnji režim, odnosno služila bi za vožnju u smjeru zapada. 'Ovo će sigurno poboljšati protočnost u smjeru istoka u jutarnjim satima. U popodnevnima će i dalje biti problema, ali pritisak je ujutro znatno veći jer svi jure na posao, a popodne se to razvuče od 16 do 18 sati', kazao je gradski pročelnik.
Dinamička traka uvest će se i uz park Ribnjak, od Zvonarničke do Langova trga, tako da bi u jutarnjim satima srednja traka služila za smjer juga, a u popodnevnim za smjer sjevera.
'Kako čepovi ne bi nastajali na pješačkom prijelazu na križanju Palmotićeve i Stare Vlaške, tamo će se postaviti semafor koji je radio u treptajućem i redovnom režimu poslije 18 sati, kada je na tom potezu više pješaka', naveo je Pavuna, dodavši da je procjena projektanata da bi se uvođenjem dinamičke trake promet na Ribnjaku ubrzao za 30 posto.
Oba spomenuta projekta trebaju dobiti suglasnost MUP-a, a u Gradu tvrde da su njihove prve reakcije bile pozitivne. Ako je dobiju, Grad planira i kampanju u kojoj bi se vozače upozorilo na nadolazeće promjene, a očekuje se da će na tim dionicama u određenom periodu biti i pojačan broj komunalnih redara i policije.
Zbog radova na Rebru zatvara se garaža
Novost koja se planira je i fizičko odvajanje žute trake na dijelu Bukovačke ulice zbog radova na KBC Zagreb odnosno zatvaranja garaže sa šestotinjak parkirnih mjesta. Kako ona neće do traju radovi biti u funkciji Grad priprema Park&Ride parkiralište kod okretišta na Borongaju, odakle bi svi oni koji moraju ići u bolnicu mogli što prije stići autobusom. U praksi bi svi oni koji trebaju u bolnicu automobil bi mogli ostaviti kod okretišta na Borongaju za 2,30 eura te s tom kartom koja vrijedi za vozača i još jednu osobu linijom 228 sa Svetica doći do bolnice.
'Odvajanje žute trake je nužnost jer smo svjesni toga da se velik broj vozača vozi po njima. Ona će se fizički odvojiti u dužini od tristotinjak metara kako bi ljudi koji idu javnim prijevozom u bolnicu mogli brže doći do nje', kazao je Pavuna, ne isključivši mogućnost da se fizičke prepreke postave i na nekim drugim lokacijama ili da policija spusti na prometno redarstvo mogućnost pisanja kazni za vožnju po njima.
Pročelnik se pohvalio time da je trenutačno 88 semaforiziranih raskrižja sinkronizirano te vjeruje da do kraja godine mogu dostići brojku od planiranih sto.
'Centar za upravljanje prometom (CUP), koji sada nije reprezentativan i za pokazivanje, bit će smješten u Branimirovoj ulici i dok on zaživi tamo, vjerujem da ćemo imati i 150 uvezanih raskrižja', kazao je Pavuna.
Naplata parkinga po cijelom gradu
U CUP-u će u prvoj fazi raditi četiri operatera u jednoj smjeni, a u Gradu vjeruju da će vjerojatno u budućnosti raditi i u tri smjene. S obzirom na gorući problem s manjkom parkirališnih mjesta u gradu, Pavuna je upitan razmišljaju li u smjeru prema kojem bi se naplata parkiranja trebala proširiti na cijeli Zagreb.
'Studija je pokazala da bi to trebalo napraviti, ali za sada za to nema operativnih mogućnosti. Moje mišljenje je da bi to trebalo napraviti, ali ne preko noći i ne sve odjednom', kazao je i dodao da zahtjevi građana koji žive na rubu parkirnih zona, poput Knežije, idu u tom smjeru te da je jedan od najvećih zahtjeva koji dolaze od mjesne samouprave onaj za postavljanjem stupića da bi se spriječilo nepropisno parkiranje.