nove taktike

Sve kako bi se izbjegli radari: Pogledajte koliko nisko je preletio ukrajinski MiG-29

01.12.2023 u 10:58

Bionic
Reading

Ukrajinsko ratno zrakoplovstvo objavilo je snimku borbenog zrakoplova MiG-29 koji u letu prolazi nevjerojatno nisko iznad piste, gotovo dodirujući tlo prije nego što se vinuo prema nebu

Snimku niskog leta mlažnjaka iz sovjetske ere objavile su u četvrtak ukrajinske zračne snage, ali nije jasno kada i gdje je snimljena. A iz zrakoplovstva nisu ni objasnili zašto je mlažnjak letio onuda. Ukrajinski piloti moraju letjeti nisko, blizu tla, kako bi izbjegli rusku radarsku detekciju, nakon koje uglavnom slijede i rakete zemlja-zrak, kojima je teško pobjeći. Nisko letenje stoga ima svoje prednosti, ali je riskantno.

Ozbiljna prijetnja koju predstavljaju raketni sustavi zemlja-zrak s obje zaraćene strane, od ruskih S-300 i S-400 do ukrajinske mješavine sovjetskih i zapadnih sustava, spriječila je bilo koju stranu u postizanju nadmoći u zraku. I Rusija i Ukrajina još uvijek koriste vojne zrakoplove u borbama, ali to često zahtijeva drugačiju vrstu letenja na sigurnoj udaljenosti. Ima mnogo primjera zrakoplova u niskom letu, iako obično ne lete tako nisko kao u videu koji su objavile ukrajinske zračne snage.

'Na vrlo malim visinama možete se na neki način utopiti i maskirati uz teren, što otežava radarima ili drugim sustavima da vas otkriju', rekao je Guy Snodgrass, bivši američki mornarički pilot i instruktor pilotske škole Top Gun za portal Business Insider.

'I ako vas radar otkrije, prozor za lansiranje rakete bit će mnogo uži nego na većim visinama', dodaje. Nisko letenje nije nužno teže, ali zahtijeva određene vještine, prema Snodgrassu.

'Let niže nije nužno teži, iako je zadatak intenzivniji i zahtijeva više koncentracije. Većinom je fokus na izbjegavanju terena, što smanjuje vrijeme dostupno za obavljanje zadataka višeg reda, kao što su skeniranje radara, razgovor preko radija ili navigacija', rekao je. Na većim visinama piloti imaju više vremena za reakciju i mogu lakše izbjeći nenamjerno udaranje zrakoplova o zemlju.

'Uvijek kažemo - 'brzina je život... visina je životno osiguranje', dodao je Snodgrass. To je svojevrsni kompromis. Letenje na nižim visinama otežava neprijatelju otkrivanje i napad, ali također potencijalno izlaže avion većem riziku od nesreće.